Arbetsmarknadshandläggare/Jobbcoach till Partille kommun

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Personaltjänstemannajobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

På Arbetsmarknadsenheten (Ame) arbetar en grupp kompetenta och engagerade medarbetare med olika uppdrag med nära stöd i det operativa arbetat av vår metodstödjare. Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, högt i tak och trevliga kollegor. Givetvis erbjuds Arbetsmarknadsenhetens medarbetare kompetensutveckling samt processhandledning.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semestertillägg mot fler lediga dagar.

Publiceringsdatum
2023-04-21

Arbetsuppgifter
Nu utökar vi vår enhet med ytterligare en arbetsmarknadshandläggare!

Som arbetsmarknadshandläggare hos oss får du möjlighet att jobba i en lagom stor kommun som är lätt att överblicka och som kännetecknas av ett samverkans- och nätverksinriktat arbetssätt. Vi arbetar målmedvetet för att öka egenförsörjningen hos Partille kommuns invånare tillsammans med enheten för ekonomiskt bistånd.

I uppdraget ingår att coacha, vägleda och rusta personer som står långt ifrån arbetsmarknaden med olika typer av insatser. Vi möter även arbetssökande personer som behöver olika arbetsmarknadsåtgärder som leder mot egen försörjning. Arbetet innebär bland annat att du enskilt och tillsammans med dina kollegor arbetar olika gruppverksamheter, samarbetar med arbetsledare i Ame:s olika verksamheter och skapar kontakter med arbetsgivare i syfte att hitta möjligheter till arbete, arbetsträning och praktik för AME:s deltagare. Vi anpassar vårt arbetssätt till både enskilda individers och gruppers behov.

Arbetet är omväxlande och samverkan med både interna och externa samarbetspartners som syftar till att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv är en viktig del i arbetet och en förutsättning för att lyckas med uppdragen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning beteendevetenskap eller socialt arbete. Har du socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig är det meriterande. Du bör ha vidareutbildning inom områden som systemteori, Motiverande intervju, Supported employment, ACT eller NLP.

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbete på en arbetsmarknadsenhet där du har arbetat med ett coachande förhållningssätt gentemot arbetssökande, dokumentation i olika uppföljningssystem, tex Treserva samt ha kunskap om myndighetsutövning. En god kännedom om arbetsmarknad och näringsliv är viktigt.

Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med arbetssökande, olika samarbetspartners samt att arbeta med dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift samt god datorvana.

B-körkort är ett krav.

Vi söker dig som är trygg i dig själv, prestigelös och ansvarstagande. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring. Du tar dig an och löser utmaningar på ett smidigt sätt. Du kan planera och utföra dina arbetsuppgifter självständigt samtidigt som du kan be om hjälp när det behövs. I mötet med såväl deltagare som dina kollegor har du ett gott bemötande och värdesätter olikheter samt förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka dig själv och andra. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att anpassa dig utifrån den arbetssökandes behov.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/180".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Jobbnummer
7687904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: