Arbetsmarknadshandläggare/jobbcoach

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Personaltjänstemannajobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semestertillägg mot fler lediga dagar.

Arbetsmarknadsenheten består av 13 kompetenta och engagerade medarbetare med uppdrag som jobbcoacher, ame-lots, arbetsledare för tre olika verksamheter och flyktingsekreterare. Vi har en metodstödjare som är nära kopplad till det operativa arbetet.

Vi söker nu en jobbcoach då en av våra kollegor ska vara föräldraledig.



Publiceringsdatum
2018-08-25

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsenhetens positiva och engagerade personalgrupp arbetar målmedvetet för att öka egenförsörjningen hos Partille kommunens invånare. Som jobbcoach hos oss får du möjlighet att jobba i en lagom stor kommun som är lätt att överblicka och som kännetecknas av ett samverkans- och nätverksinriktat arbetssätt.

I uppdraget ingår att coacha och vägleda arbetssökande personer med aktiviteter som leder mot egen försörjning. Vi kartlägger de arbetssökandes tidigare erfarenheter och genom olika insatser arbetar vi för att de ska utvecklas och närma sig eller komma igång med studier eller arbete. Arbetet innebär bland annat att du enskilt och tillsammans med dina kollegor skapar kontakter med arbetsgivare i syfte att hitta möjligheter till arbete, arbetsträning och praktik för de arbetssökande. Vi anpassar vårt arbetssätt till både enskilda individers och gruppers behov.

Arbetet är omväxlande och samverkan med både interna och externa samarbetspartners som syftar till att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv är en viktig del i arbetet och en förutsättning för att lyckas med uppdragen.



Kvalifikationer
Letar du efter ett meningsfullt jobb där du får göra skillnad för Partille kommuns invånare?

Vi söker dig som är trygg i dig själv, prestigelös och ansvarstagande. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring. Du tar dig an och löser utmaningar på ett smidigt sätt. Du kan planera och utföra dina arbetsuppgifter självständigt samtidigt som du kan be om hjälp när det behövs. I mötet med såväl klienter som dina kollegor har du ett gott bemötande och värdesätter olikheter samt förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka dig själv och andra. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att anpassa dig utifrån klientens behov.

Vi vill att du har en akademisk examen med beteendevetenskaplig inriktning, gärna socionomexamen eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom områden som systemteori, MI, Supported employment eller NLP. Du bör ha erfarenhet av tidigare arbete som coach med arbetssökande, dokumentation i olika uppföljningssystem samt ha kunskap om myndighetsutövning. En god kännedom om arbetsmarknad och näringsliv är viktigt.

Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med klienter, olika samarbetspartners samt att arbeta med dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift samt god datorvana.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak" och trevliga kollegor. Givetvis erbjuds vår personal kompetensutveckling samt processhandledning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Varmt välkommen med din ansökan.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval görs löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Ange följande referens när du ansöker: A807729
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Ahlstedt 031 792 10 52

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
4310023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: