Arbetsmarknadshandläggare
Osby kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Osby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Osby,
Östra Göinge,
Älmhult,
Markaryd,
Hässleholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Osby kommun, Socialförvaltningen i Osby,
Malmö eller i
hela Sverige Osby kommun ligger i Nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige. Här kan du kombinera närheten till städers puls med den lugna gården på landet. Kommunen har ca 12 700 invånare och är en modern och levande kommun med väl utbyggd service, som i kombination med en äkta gemenskapskänsla skapar en trygg tillvaro. I Osby kommun finns en genuin företagartradition och samarbetet mellan näringsliv och kommun är starkt. Här finns dessutom ett rikt föreningsliv och storslagen natur som lämpar sig väl för friluftsliv i alla former.
Publiceringsdatum2013-06-26ArbetsuppgifterSom arbetsmarknadshandläggare på resurshuset arbetar du främst med enskilda individer, men även gruppverksamhet kan vara aktuellt.
Målgruppen är i första hand personer som har försörjningsstöd och som har behov av individuellt stöd, t ex långtidsarbetslösa eller personer med fysisk och/eller psykisk funktionsnedsättning. Du kartlägger individens hinder och resurser för att matcha mot rätt insats, som ofta är arbetsträning. Du arbetar med planering, att upprätta genomförande planer, coacha, motivera och följa upp insatser för den enskilde. I arbetet har du mycket kontakter med andra kommunala verksamheter, företag i närområdet, sjukvården och samarbetar med handläggare på vuxenheten/försörjningsstöd, arbetsförmedlingen och försäkringskassan.
KvalifikationerDu har någon samhälls- eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara lämplig. Utredningsvana, gärna SASSAM och erfarenhet av arbete med människor som står långt ifrån arbetsmarknaden är meriterande.
Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du positiv, ödmjuk, empatisk, kreativ och ser möjligheter i alla situationer. Du har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själv.
Eftersom resor ingår i tjänsten krävs körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Resurshuset finns inom verksamhetsområde Utbildning och Arbete från 1 september. På resurshuset arbetsmarknadshandläggare, utbildare och handledare med arbetsmarknadsinsatser riktade till långtidsarbetslösa och människor med behov av individuellt stöd. En stor del av verksamheten vid resurshuset finansieras av EU-medel och drivs i projektform. Denna tjänst som arbetsmarknadshandläggare är kopplad till projekt "Fler i Arbete", som avslutas i juni 2014.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-09-01 Vikariat 130901-131231, med möjlighet till förlängning till avslut av projekt"Fler i Arbete"., upphör: 2013-12-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-15
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.
Osby kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi använder oss av Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättning av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför viktigt att du är noggrann när du fyller i din meritförteckning och CV i din ansökan. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.
Välkommen med Din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: 62/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPål Cederkvist, Enhetschef 0709-31 80 08
Emma Frostensson, Arbetsmarknadshandläggare 0709-31 82 90
Jenny Hellsten, Arbetsmarknadshandläggare 0709-88 86 03
Facklig kontaktAkademikerförbundet SSR 08-61 74 471
FöretagOsby kommun, Socialförvaltningen
AdressOsby kommun, Socialförvaltningen
Västra Storgatan 35
28380 Osby
Jobbnummer 1592719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.