Arbetsledare till transport e-handel - Dagab Inköp & Logistik

Dagab Inköp & Logistik AB / Lagerjobb / Stockholm
2020-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsledare till transport e-handel - Dagab Inköp & Logistik" (publicerad 2021-06-14) ⬅️


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.
Bli en av oss
Delar du vår passion för mat, människor och logistik? Kan du snabbfotat släcka bränder men även lyfta blicken för att se utvecklingspotential och driva igenom förändringar? Trivs du i en roll med personalansvar och närhet till den operativa driften?
Vi söker nu en arbetsledare till transportavdelningen på vårt e-handelslager i Årsta som vill ta sig an en utmanade roll på en ung enhet i ett stort och välmående bolag. Det här är en roll för dig som trivs i ett högt tempo med mycket som händer.
Det här får du göra
Dagligvaruhandeln är inne i en transformation som gör den till en av de mest spännande branscherna just nu. Mer och mer dagligvaror handlas på nätet och vi står inför stora och spännande utmaningar för att kunna möta förändrade konsumtionsmönster under de kommande åren. I vår darkstore i Årsta hanteras och plockas idag alla beställningar från mat.se, Willys och Hemköps e-handel - och vi är i en expansionsfas. Fram tills vårt helautomatiserade lager i Bålsta slår upp dörrarna 2023 kommer vi fortsatt att hantera all e-handel och de transportutmaningar som följer.
I rollen som arbetsledare arbetar du tillsammans med två kollegor med ett övergripande ansvar för både egen och inhyrd personal, ruttplanering och ett kontinuerligt arbete med att utvärdera och effektivisera våra arbetsmetoder. Du leder, fördelar och planerar arbetet för våra chaufförer och utlastare och ser till att den dagliga driften fungerar smidigt. Det är en tidvis tuff och utmanande roll som ställer krav på din förmåga att lägga i en extra växel, prioritera och slutföra arbetsuppgifter.
Ditt personalansvar innebär dels att på ett övergripande plan tillsammans med de andra arbetsledarna hantera övergripande personalfrågor, rekrytering och övriga processer. Du kommer även ha en egen grupp medarbetare där du ansvarar för att genomföra medarbetarsamtal, rehabiliteringar och generell uppföljning av personalen.
Du har ett nära samarbete med externa åkerier och bemanningsföretag där du är tydlig i din kommunikation, kan ställa krav och följa upp. Löpande säkerställer du att de avtal som ingåtts uppfyller de förväntningar och krav som ställs på verksamheten.
Det här förväntar vi oss
Vi tror att du är en engagerad person som ser möjligheter och gärna kommer med idéer till utveckling. Du är van att driva på ditt eget arbete för att få saker gjorda, men även att bli delegerad arbetsuppgifter med givna lösningar. För dig är det viktigt att hålla tidsramar och leverera med hög kvalitet. Att du är prestigelös och en naturlig lagspelare är en förutsättning för att du ska trivas hos Dagab. Vidare tror vi att du har en bra förmåga att skapa struktur, ordning, kan effektivt kommunicera med chefer, medarbetare och externa parter samt se förbättringsmöjligheter och driva arbetet med att få igenom det.
Vi tror att du
Har tidigare erfarenhet av att leda personal med olika perspektiv, bakgrund, etc
Är driven, engagerad och har ett genuint intresse för logistik, transport och e-handel.
Är självgående, lösningsorienterad och anpassningsbar. Du är uppmärksam på förbättringsmöjligheter och ser till att driva eller delegera de frågorna tills de är implementerade.
Duktig på att prioritera arbetsuppgifter och snabbt ställa om din dagsplanering utifrån förändrade behov.
Är flexibel och snabbfotad.
Van att arbeta i Excel och övriga Office-paketet
Du behöver behärska svenska i tal och skrift.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i augusti 2020. Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Omfattning: Heltid. Arbetstider varierar mellan morgonpass 06-15 och kvällspass 12-21. Du är även schemalagd en söndag var tredje vecka.
Placering: Årsta, Stockholm
Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Felix Weiland, felix.weiland@axfood.se. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2020-06-30. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.
Om Dagab Inköp & Logistik
Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Som supportbolag har Dagab en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution. Dagab omsätter drygt 42 miljarder kronor (2018) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Publiceringsdatum
2020-05-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Dagab Inköp & Logistik AB
Frukthandlarvägen 5
12044 Årsta

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dagab Inköp & Logistik AB (org.nr 556004-7903)
Frukthandlarvägen 5 (visa karta)
120 44  ÅRSTA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Årsta Frukthandlarevägen

Jobbnummer
5229687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dagab Inköp & Logistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB: