Arbetsledare till särskilt boende

Arboga kommun / Socialsekreterarjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

Vi söker dig som vill vara en i vårt team!

Tillsammans kommer vi att utforma vårt nya demensboende.

Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboende, Åspegeln. Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa, som kommer att öppnas 2021.

Publiceringsdatum
2020-12-07

Dina arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare.

Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och mötesforum. Arbetet omfattar också visst ekonomiskt ansvar i form av redovisningar och uppföljningar.

Som arbetsledare har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Enhetschef och arbetsledare har tillsammans ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du kommer att hålla i medarbetarsamtal och hälsosamtal.

Du har ett kvalitativt ansvar för att kunden får det stöd den har rätt till och en god arbetsmiljö för medarbetarna. Du utgår från den gemensamma värdegrund PUMI som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har tidigare vana från särskilt boende, arbetsledning, rehabiliteringsprocesser, personalplanering och schemaläggning.

För att du ska lyckas i din roll som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande för att skapa delaktighet. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande till våra kunder och andra interna och externa samarbetsytor.

Du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan arbeta självständigt och övergripande. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordinerings förmåga och inger förtroende.

God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård. och

Vi är en rökfri arbetsplats!

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Enhetschef Monika Bergman, 0589-871 63.

Vård- och omsorgschef Cecilia von Alten, 0589-870 46.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.

Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2020-12-21.

Refnr 731/20.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arboga kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "731/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arboga kommun (org.nr 212000-2122)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Vård och omsorg, Åspegeln

Jobbnummer
5478190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: