Arbetsledare till Färjeservice | Ystad Hamn Logistik

Hireq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige

Om Ystad Hamn Logistik AB

Ystad Hamn Logistik AB (YHLAB) har sedan 2000 ansvaret för hamnverksamheten i Ystad, vilket innebär all operativ drift, underhåll och utveckling. Under 2021 slog hamnen för sjunde året i rad nya rekord avseende personbilar och passagerare. Hamnen är Sveriges näst största hamn avseende personbilar och bussar och tredje största färjepassagerarhamn. Vi är ca 30 anställda.

Ystad Hamn trafikeras av färjelinjer till Polen, Bornholm och Tyskland.

Nu söker vi en vikarierade Arbetsledare för Färjeservice.

Publiceringsdatum
2022-08-22

Dina arbetsuppgifter
Som arbetsledare ansvarar du för att leda och fördela arbetet i den del som sköter all hantering avseende färjetrafiken i hamnen, Färjeservice. Tjänsten innefattar fullt personalansvar, där du aktivt coachar och inspirerar kollegorna i deras arbete. Ditt team arbetar enligt schema i 4 arbetslag samtliga dagar i veckan. Din arbetstid kommer i huvudsak att vara förlagd dagtid, måndag till fredag. Beredskapstjänst (TIB) ingår i din roll på rullande schema. Då verksamheten i hamnen innebär ojämn belastning är god planering, samt kommunikation med såväl interna som externa aktörer, en förutsättning för att arbetet ska flyta.

I din roll ingår ett nära samarbete med den operativa avdelningen där ni tillsammans bland annat säkerställa att rutiner och förordningar följs och upprättas enligt myndighetskrav samt att lyfta behov av förändringar och dess genomförande. Vidare är du delaktig i hamnens arbete kring hamnskydd och -säkerhet.

Kort sagt är detta en bred roll med mycket varierande och utmanande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med arbetsledning och personalansvar i en verksamhet med högt tempo. Du har erfarenhet av en liknande roll, kanske inom logistik, hamn eller produktion. Vi ser också att du har erfarenhet av ledarskap och resursplanering. För att trivas i rollen måste du vara trygg i ditt ledarskap och ha en god förmåga att skapa motivation och trivsel. Du är bra på att kommunicera och utgår ifrån ett coachande bemötande.

Du är bra på att strukturera och planera, har ett proaktivt och strategiskt tänkande och minskar därmed risken för akuta lösningar även om de självklart inte går att eliminera helt. Du har en förmåga att se helheten och trivs i en expansiv miljö som präglas av förändring och utveckling. Då vi är inne i en digitaliseringsprocess är det viktigt att du har god data- och systemvana.

God kunskap i engelska är ett krav. Har du dessutom polska, danska eller något annat språk är det en merit. God datavana, liksom B-kort är ett krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Ystad Hamn Logistik AB med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ingrid Duvander. Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hireq AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hireq AB (org.nr 556878-4275), http://www.hireq.se

Arbetsplats
Hireq AB

Kontakt
Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se
0705-470757

Jobbnummer
6907177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: