Arbetsledare till Färjeservice | Ystad Hamn Logistik
Hireq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Om Ystad Hamn Logistik AB
Ystad Hamn Logistik AB (YHLAB) har sedan 2000 ansvaret för hamnverksamheten i Ystad, vilket innebär all operativ drift, underhåll och utveckling. Under 2021 slog hamnen för sjunde året i rad nya rekord avseende personbilar och passagerare. Hamnen är Sveriges näst största hamn avseende personbilar och bussar och tredje största färjepassagerarhamn. Vi är ca 30 anställda.
Ystad Hamn trafikeras av färjelinjer till Polen, Bornholm och Tyskland.
Nu söker vi en vikarierade Arbetsledare för Färjeservice.
Publiceringsdatum2022-08-22Dina arbetsuppgifterSom arbetsledare ansvarar du för att leda och fördela arbetet i den del som sköter all hantering avseende färjetrafiken i hamnen, Färjeservice. Tjänsten innefattar fullt personalansvar, där du aktivt coachar och inspirerar kollegorna i deras arbete. Ditt team arbetar enligt schema i 4 arbetslag samtliga dagar i veckan. Din arbetstid kommer i huvudsak att vara förlagd dagtid, måndag till fredag. Beredskapstjänst (TIB) ingår i din roll på rullande schema. Då verksamheten i hamnen innebär ojämn belastning är god planering, samt kommunikation med såväl interna som externa aktörer, en förutsättning för att arbetet ska flyta.
I din roll ingår ett nära samarbete med den operativa avdelningen där ni tillsammans bland annat säkerställa att rutiner och förordningar följs och upprättas enligt myndighetskrav samt att lyfta behov av förändringar och dess genomförande. Vidare är du delaktig i hamnens arbete kring hamnskydd och -säkerhet.
Kort sagt är detta en bred roll med mycket varierande och utmanande arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som trivs med arbetsledning och personalansvar i en verksamhet med högt tempo. Du har erfarenhet av en liknande roll, kanske inom logistik, hamn eller produktion. Vi ser också att du har erfarenhet av ledarskap och resursplanering. För att trivas i rollen måste du vara trygg i ditt ledarskap och ha en god förmåga att skapa motivation och trivsel. Du är bra på att kommunicera och utgår ifrån ett coachande bemötande.
Du är bra på att strukturera och planera, har ett proaktivt och strategiskt tänkande och minskar därmed risken för akuta lösningar även om de självklart inte går att eliminera helt. Du har en förmåga att se helheten och trivs i en expansiv miljö som präglas av förändring och utveckling. Då vi är inne i en digitaliseringsprocess är det viktigt att du har god data- och systemvana.
God kunskap i engelska är ett krav. Har du dessutom polska, danska eller något annat språk är det en merit. God datavana, liksom B-kort är ett krav.
Denna rekryteringsprocess
I denna rekrytering samarbetar Ystad Hamn Logistik AB med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ingrid Duvander. Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHireq AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hireq AB (org.nr 556878-4275),
http://www.hireq.se Arbetsplats Hireq AB
Kontakt Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se 0705-470757 Jobbnummer 6907177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.