Arbetsledare till Arbetsmarknadsenheten

Krokoms Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg finns Arbetsmarknadsenheten som samordnar våra arbetsmarknadspolitiska - och arbetsinriktade insatser.

Arbetsmarknadsenheten består av olika verksamheter, bland annat Arbetsmarknadsprojekt, Aktivitetsansvar mot ungdomar, OSA och Feriepraktik. Utöver detta bygger Arbetsmarknadsenhetens uppdrag på samverkansavtal med Arbetsförmedlingen samt att utföra vissa tjänster internt inom kommunen. Målgruppen är personer som av olika anledningar är arbetslösa och i behov av kompetenshöjning. Praktik, anpassade anställningar, coachning samt utbildning är några verktyg vi använder för att utforma individuellt anpassade insatser.

Arbetsmarknadsenheten ansvarar bland annat för Återbruket i Krokom, en anpassad arbetsträningsplats för ungefär 20 personer. När vår nuvarande arbetsledare på Återbruket går vidare till en tjänst som sektionschef på Arbetsförmedlingen söker vi en ersättare under ett halvår med möjlighet till förlängning. Verksamheten finns i anslutning till återvinningsstationen där man sorterar, reparerar och rengör möbler, husgeråd mm som sedan säljs i butiken. Verksamheten består även av servicegrupp som utför arbeten som exempelvis reparation och underhåll av busskurer, flyttuppdrag och andra uppdrag inom kommunen.

Publiceringsdatum
2015-11-13

Dina arbetsuppgifter
Arbetsledaren ansvarar, tillsammans med en kollega, för det dagliga arbetet på Återbruket. Du kommer även ansvara för en mängd interna- och externa kontakter och samarbeten samt följa upp och motivera deltagarna.

Kvalifikationer
Du har bred erfarenhet från arbetslivet, god kunskap i att möta människor med olika bakgrund och behov. Du är trygg i ditt ledarskap och duktig på att organisera och upprätta goda kundrelationer.

Som person tror vi att du är utåtriktad, engagerad och inriktad på samarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

Övrig information
Visstidsanställning på heltid under 6 månader med möjlighet till förlängning, tillträde snarast enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alf Eliasson, Enhetschef 0640-16861

Facklig kontakt
Sara Rolén 0640-16862 (SSR)
Annika Hansson 0640-16850 (Vision)

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
2527567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: