Arbetsledare till Arbetsmarknadsenheten
Krokoms Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg finns Arbetsmarknadsenheten som samordnar våra arbetsmarknadspolitiska - och arbetsinriktade insatser.
Arbetsmarknadsenheten består av olika verksamheter, bland annat Arbetsmarknadsprojekt, Aktivitetsansvar mot ungdomar, OSA och Feriepraktik. Utöver detta bygger Arbetsmarknadsenhetens uppdrag på samverkansavtal med Arbetsförmedlingen samt att utföra vissa tjänster internt inom kommunen. Målgruppen är personer som av olika anledningar är arbetslösa och i behov av kompetenshöjning. Praktik, anpassade anställningar, coachning samt utbildning är några verktyg vi använder för att utforma individuellt anpassade insatser.
Arbetsmarknadsenheten ansvarar bland annat för Återbruket i Krokom, en anpassad arbetsträningsplats för ungefär 20 personer. När vår nuvarande arbetsledare på Återbruket går vidare till en tjänst som sektionschef på Arbetsförmedlingen söker vi en ersättare under ett halvår med möjlighet till förlängning. Verksamheten finns i anslutning till återvinningsstationen där man sorterar, reparerar och rengör möbler, husgeråd mm som sedan säljs i butiken. Verksamheten består även av servicegrupp som utför arbeten som exempelvis reparation och underhåll av busskurer, flyttuppdrag och andra uppdrag inom kommunen.
Publiceringsdatum2015-11-13Dina arbetsuppgifterArbetsledaren ansvarar, tillsammans med en kollega, för det dagliga arbetet på Återbruket. Du kommer även ansvara för en mängd interna- och externa kontakter och samarbeten samt följa upp och motivera deltagarna.
KvalifikationerDu har bred erfarenhet från arbetslivet, god kunskap i att möta människor med olika bakgrund och behov. Du är trygg i ditt ledarskap och duktig på att organisera och upprätta goda kundrelationer.
Som person tror vi att du är utåtriktad, engagerad och inriktad på samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.
Övrig informationVisstidsanställning på heltid under 6 månader med möjlighet till förlängning, tillträde snarast enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlf Eliasson, Enhetschef 0640-16861
Facklig kontaktSara Rolén 0640-16862 (SSR)
Annika Hansson 0640-16850 (Vision)
FöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-161 00
Jobbnummer 2527567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.