Arbetsledare Snickeri

Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten / Behandlingsassistentjobb / Sollentuna
2015-05-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsledare Snickeri" (publicerad 2016-10-18) ⬅️


Visa alla behandlingsassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun siktar mot att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Vi är redan på god väg. SCB:s medborgarundersökning visar att Sollentunaborna är nöjdast i landet när det gäller Nöjd-Medborgar-Index. Vi har ett av landets bästa näringslivsklimat och har flera gånger utsetts till länets bästa skolkommun. I detta arbete är våra kompetenta och engagerade medarbetare helt ovärderliga. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Kommunen växer och har i dag ca 69 000 invånare och 2 500 medarbetare.

Arbetsmarknadsenheten i Sollentuna kommun söker arbetsledare med placering i vårt snickeri med start i augusti 2015. Enheten samlar de kommunala arbetsmarknadsåtgärderna och verksamheten syftar till att erbjuda personer det stöd de behöver för att komma i arbete eller studier. Våra deltagare kommer från vår egen kommun, både från Arbetsförmedlingens kontor i Sollentuna och från Socialtjänsten. Vi har även avtal med andra Arbetsförmedlingskontor runt om i Storstockholm.

Våra praktiska verksamheter består av renhållning, klottersanering, snickeri, kök/tvätt/städ, naturvård/parkskötsel och lego/textil. Vi erbjuder arbetsträning, arbetsprövning, anordnar extern praktik, hjälper personer med CV och personligt brev och ger stöd inför anställningsintervjuer.

• **** Arbetsuppgifter *****
Då vi erbjuder personer stöd i att komma in eller tillbaka på arbetsmarknaden är arbetet tudelat till sitt innehåll. Dels innebär jobbet att leda arbetet med att skapa de produkter som våra kunder beställt men huvuduppgiften för alla arbetsledare är att stödja våra deltagare i sin personliga utveckling mot ett arbete. Arbetsledarna spelar en viktig roll i de skriftliga utlåtanden som varje deltagare får efter avslutad insats hos oss och i rollen som arbetsledare ingår en tät kontakt och tätt samarbete med arbetsmarknadskonsulenterna.

Arbetsledarrollen hos oss är mycket spännande och utmanande tack vare de dubbla uppdragen! Det förekommer visst administrativt arbete både i vårt ekonomisystem och i vårt ärendehanteringssystem.

• **** Kvalifikationer *****
För att lyckas som arbetsledare i vårt snickeri är det viktigt att du är beredd att ta ett ledaransvar. Vidare är det nödvändigt med kunskaper inom trä och snickeri och erfarenhet av att leda arbete är önskvärt. Det är nödvändigt med någon form av eftergymnasial utbildning för att lyckas med uppdraget. Idag arbetar du kanske som slöjdlärare eller inom en verksamhet som liknar vår i någon annan del av arbetsmarknaden. Våra deltagare befinner sig i det så kallade utanförskapet och har med sig en hel del problematik, exempelvis missbruk, språksvårigheter, sociala problem eller "bara" långvarig arbetslöshet. Detta ställer stora krav på arbetsledarens förmåga att se möjligheter istället för omöjligheter. Du behöver också vara väl förtrogen med IT och kunna hantera Officepaketet. B-körkort är ett krav.

• **** Personliga egenskaper *****
Vi tror att en positiv attityd och en orubblig inställning att alla människor kan utvecklas är en förutsättning för att trivas hos oss (och lyckas i uppdraget). Vidare är det viktigt att vara en duktig kommunikatör eftersom det är genom samtal som utveckling sker. En nyfikenhet på andra människor, kulturer och kompetenser är mycket positivt då våra deltagare är mycket olika, över tid. Lyhördhet och flexibilitet är ord och egenskaper vi gillar och gärna ser att du besitter. Arbetsledarna hos oss förväntas ta stort eget ansvar och själva driva utvecklingen av sin verksamhet, det innebär att initiativförmåga värderas högt. Lika viktigt är det att kunna samarbeta med andra, dels på den egna enheten och dels med alla våra samarbetspartners.

Varaktighet, arbetstid
40 tim/vecka -

Publiceringsdatum
2015-05-13

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Mikael Nissén 08-5792 2331

Företag
Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten

Adress
Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten
Turebergsvägen 1 B plan 2
19147 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergsvägen 1 B plan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2292364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna kommun Arbetsmarknadsenheten: