Arbetsledare för service och inköp
Strömstads Kommun / Lagerjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strömstads Kommun i Strömstad,
Munkedal eller i
hela Sverige Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Tekniska förvaltningens uppdrag är att ansvarar för drift och underhåll samt nyanläggningar av gator och parker. Vi ansvarar också för hamn samt service och inköp. En större del i förvaltningens uppdrag omfattar renhållning och återvinning samt vatten- och avlopp. Vidare ansvarar förvaltningen för mark- och exploateringsärenden och för kommunens markreservat inklusive skogsbruk.
Publiceringsdatum2020-12-10ArbetsuppgifterVi söker dig som vill ta ett arbetsledande ansvar för service och inköpsverksamheten. Service och inköp är en drivande verksamhet för logistik där vi är en samverkande funktion för förvaltningar och kommunala bolag.
Arbetsuppgifterna innebär ett huvudansvar för att leda och utveckla det strategiska arbetet med inköp och distribution av material, post- och varudistribution samt att samordna och utföra underhåll av kommunens maskin- och fordonspark.
Stort fokus för verksamheten är en korrekt upphandling och god ekonomisk hushållning. Delar av ansvarsområdet regleras av lagstiftning som ska följas. Det kommer också vara ett fokus på att digitalisera verksamheten.
Du kommer att säkerställa goda beställnings- och distributionsrutiner samt analys och strategi. Genom helhetssyn planera, strukturera, leda och följa upp verksamheten. Det innebär även att hantera, koordinera och arbeta med komplicerad ärendehantering. Du kommer också bidra till att medarbetarnas kompetenser kommer till nytta för förvaltningen som helhet.
Vi har ett tydligt kund- och invånarperspektiv där det handlar om att företräda verksamheten såväl internt som externt.
Du kommer ha ett nära samarbete med förvaltningens olika avdelningar och kommunens övriga förvaltningar samt bolag.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av arbetsledning.
• Erfarenhet av beställning och distribution.
• Stor datorvana och yrkeserfarenhet av IT-system.
• Du har hög förmåga i svenska tal och skrift.
• Upphandlingskunskap.
• Meriterande om du haft en ledande roll i förändringsarbete.
Det är naturligt för dig att anpassa budskap och kommunikation beroende på vem det avser. Du arbetar för en hög servicenivå genom att sätt interna eller externa kontakter i fokus.
Samarbete, lyhördhet och nyfikenhet är nyckelord för dig och för oss.
Vi ser utvecklingsmöjligheter inom verksamheten och därför behöver du vara drivande, tydlig och ha hög initiativförmåga.
Rekryteringen sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStrömstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A993175/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strömstads kommun (org.nr 212000-1405)
Arbetsplats Strömstad kommun, Service- och inköpsavdelningen
Jobbnummer 5483206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.