Arbetsledare Contact Center, Tranås

SJ AB / Administratörsjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJ AB i Tranås, Mjölby, Nässjö, Linköping, Falköping eller i hela Sverige

Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag. SJ är Sveriges första och största tågoperatör – vi vill också vara Sveriges bästa. Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ.
Teamledare/Arbetsledare SJ Contact Center Tranås, tillsvidare, 1 tjänst
Kort om affärsområde:
SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta contact center företag. Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor. Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem. Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB. Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på tre orter i Sverige – Ånge, Tranås och Krylbo.

Publiceringsdatum
2008-11-20

Dina arbetsuppgifter
Arbetsledaren är en del av ledningen för Contact Centret och har ansvar för att verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi. Arbetet innebär att aktivt delta i verksamheten som resesäljare till minst 10 %.
Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att arbeta med säljcoaching och individuell uppföljning.
Vara en förebild för säljarna.
Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplatsträffar.
Genomföra medlyssning och medarbetarsamtal med säljarna minst 1 gång/år.
Se och utveckla Contact centers lokala förutsättningar.
Ansvara för att säljarna får den information som krävs för att utföra ett gott samarbete.
Regelbundet sälja resor via telefonen.
Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policys efterlevs.
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
3-årigt gymnasium eller motsvarande.
Minst tre års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete.
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Ekonomikunskaper och ledarerfarenhet är meriterande.
Ledarförmåga, social kompetens och handlingsförmåga.
Vara lyhörd och kunna skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete.
Empatisk, kunna hantera konflikter och ändå behålla lugnet.
Förmåga att lösa problem på ett pedagogiskt sätt, vara flexibel.
Förmåga att fatta beslut, att prioritera och klara ett högt arbetstempo.
Vara en god ambassadör och representant för företaget.

Övrig information
Tjänsten är heltid med placering i Tranås, skiftarbete. Tjänsten är underställd contact centerchefen i Tranås.
Ansökan görs via:
www.sj.se/jobb
För upplysningar kontakta: Contact Center Chef, Maria Cederberg 070-559 10 99.
Ansök senast: 2008-12-10
Varje dag reser närmare 100 000 personer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2006 omsatte SJ AB 6 miljarder kronor. 3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval – de uppfyller världens tuffaste miljökrav.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
1 tjänst tillsvidare, skiftarbete förekommer.

Ersättning
Fast lön
Lön enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-10
Vi tar bara emot din ansökan via vår hemsida, www.sj.se.
Ange följande referens när du ansöker: 1906 Arbetsledare Tranås

Kontakt
Beate Möller, 010-751 54 50

Företag
SJ AB

Adress
SJ AB
10550 STOCKHOLM

Jobbnummer
356454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJ AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJ AB: