Arbetsledare Återvinningscentraler
Karlstads kommun / Renhållningsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla renhållningsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Karlstads Energi AB ägs av Karlstads kommun och erbjuder produkter och tjänster som gör det enklare att leva ett mer hållbart liv. Vi är cirka 150 engagerade medarbetare som bland annat producerar och levererar förnybar värme och el samt ansvarar för återvinning och miljötjänster. Tillsammans med våra kunder utvecklas vi för att vara hållbara, nära och framåt.
Publiceringsdatum2021-08-01BeskrivningÅtervinningstjänster har idag cirka 50 medarbetare, fördelade på insamling, återvinningscentraler samt Djupdalens avfallsanläggning.
Totalt hanterar vi omkring 80 000 ton avfall per år på ett hållbart sätt, varav cirka 20 000 ton utgörs av mat- och restavfall.
Vi står inför många spännande utmaningar under de närmaste åren och behöver din hjälp i ett intressant och utvecklande arbete.
Din roll
Som arbetsledare ansvarar du för att operativt leda och utveckla våra sju återvinningscentraler. Ni är två arbetsledare och du har personalansvar för hälften av medarbetarna på centralerna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
- Förbättra kundupplevelsen för alla besökare på våra återvinningscentraler.
- Operativt leda arbetet kring den dagliga driften.
- Upprätthålla drift av återvinningscentralerna enligt gällande lagstiftning, villkor i tillstånd samt interna krav.
- Vidta erforderliga åtgärder och rapportera avvikelser till enhetschef.
- Utveckla och följa upp personalens kunskaper och engagemang i enhetens arbete och säkerställa att kvalitetsnivån ständigt utvecklas och förbättras.
- Tillgodose nödvändig bemanning och övrigt driftsstöd, produktionsplanering.
- Delta i verksamhetens kontinuerliga förbättringsarbete
Din personlighet
Du är en positiv och strukturerad person som har lätt för att kommunicera med andra. Du har goda ledaregenskaper och är van att arbeta med personalfrågor och inspirera medarbetarna samt få dem att växa i sitt arbete. Din samarbetsförmåga är god då ni är två arbetsledare som arbetar tillsammans. Du ser möjligheter och arbetar aktivt tillsammans med dina medarbetare för att hela tiden förbättra och effektivisera arbetsmiljön och verksamheten.
KvalifikationerDu har erfarenhet av personalansvar. Du har avslutat din gymnasieutbildning eller högre och haft liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av förbättringsarbete är en merit då vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling av våra återvinningscentraler. Vi är en offentlig verksamhet och har mycket kontakt med människor. Det är därför en fördel att ha erfarenhet från att kommunicera med kunder. På Karlstads Energi har vi alltid kunden i fokus.
För tjänsten som arbetsledare behöver du:
- B-körkort
- Goda ledaregenskaper
- Kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- Grundläggande ekonomikunskap
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, med eventuell provanställning Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Karlstads Energi AB
Jobbnummer 5880860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.