Arbetsledande sterilbiträde
Karolinska Institutet, Institutionen för odontologi / Tandsköterskejobb / Huddinge
2014-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsledande sterilbiträde" (publicerad 2015-08-12) ⬅️
Visa alla tandsköterskejobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Institutionen för odontologi i Huddinge,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Institutionen för odontologi utbildar tandläkare, tandtekniker och tandhygienister. Dessutom bedrivs forskning och specialistutbildning. Skandinavisk och då främst svensk odontologi har varit världsledande under flera decennier.
Avdelning
På avdelning 8 finns vuxenklinik, sterilcentral och patientkassa.
Här utförs behandlingar av vuxna patienter av blivande tandläkare och tandhygienister. Handledare är erfarna lärare inom tandvården.
Publiceringsdatum2014-12-15Dina arbetsuppgifterTjänsten som arbetsledande sterilbiträde innebär att leda och delta i det dagliga arbetet på sterilcentralen. Du ansvarar för att utrustning och rutiner fungerar som de ska samt för beställningar av förbrukningsmaterial mm till sterilcentralen. Du kommer att vara på vår sterilcentral och arbeta med arbetsuppgifter som rengöring, desinfektion, sterilisering och kontroll av tandvårds- och operationsinstrument. I arbetsuppgifterna ingår även att transportera instrument till och från avdelningarna samt skötsel av apparatur enligt gällande rutiner.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av arbete på en sterilcentral. Vi ser gärna att du har tandsköterskeutbildning eller liknande utbildning och att du tidigare har varit i en arbetsledande roll.
För att passa in i rollen som arbetsledande sterilbiträde hos oss ser vi att du är strukturerad, självgående och initiativtagande. Du är duktig på att leda och fördela arbete och ser det som en naturlig del i ditt arbete. Du gillar att arbeta med människor och har förmåga att snabbt förstå och är intresserad av att lära dig nya saker. Du bör vara kulturellt medveten och känna dig bekväm i en mångkulturell miljö eftersom Karolinska institutet har medarbetare från hela världen. Vid bedömningen av de sökande lägger vi särskilt stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 2-4093/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Nilsson, Personalhandläggare 08-52488325
Katarina Gustavsson, Kliniksamordnare 08 52488197
Facklig kontaktBjörn Appelgren, SACO 0707 166 700,
bjorn.appelgren@ki.seGunnar Stenberg, SEKO 08-524 880 75
Inga-Lill Tillgren, OFR 08-524 881 74
FöretagKarolinska Institutet, Institutionen för odontologi
AdressKarolinska Institutet, Institutionen för odontologi
Box 4064
14104 Huddinge
KontorsadressBox 4064
Jobbnummer 2101773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.