Arbetskonsulent
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetskonsulent" (publicerad 2024-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Arbetskonsulent
AOV:2015:62
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Publiceringsdatum2015-06-05Dina arbetsuppgifterSom arbetskonsulent är dina arbetsuppgifter att tillsammans med deltagaren skapa förutsättningar för arbete och studier. Detta gör du genom kartläggningssamtal, uppföljningssamtal motivationshöjande insatser och andra åtgärder för att stimulera till ett aktivt arbetssökande. I arbetet ingår det också att utreda deltagarnas förutsättningar att stå till arbetsmarknadens förfogande. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med likartade arbetsuppgifter, vilket innebär ett nära samarbete inom gruppen och med andra berörda.
Kvalifikation
Du som söker ska ha Socionom, PA-utbildning, beteendevetenskaplig- eller pedagogisk högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även minst 4 års erfarenhet av arbete med människor som av olika skäl står utanför arbetsmarknaden, samt dokumenterad erfarenhet av arbete såväl med gruppverksamhet som med enskilda motivationshöjande insatser. Arbetet kräver B-körkort.
Vidare har du aktuella erfarenheter av arbete med arbetsmarknadspolitiska åtgärder och känner väl till arbetsmarknadens krav och villkor Även erfarenhet av arbete med målgruppen invandrarbakgrund med språksvårigheter är ett krav. Du har god förmåga att formulera dig i tal och skrift och tvekar inte att när det gäller att informera/hålla i grupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av rehabiliteringsärende och tidigare har arbetat med människor med psykisk ohälsa samt har ett väl upparbetat externt kontaktnät. Grundläggande kunskaper i Officepaketet krävs i din roll samt erfarenhet av arbete i något verksamhetssystem, meriterande om du har erfarenhet av arbete i Procapita.
Som person är du engagerad, har lätt att skapa nya kontakter både internt och externt, samt har god samarbetsförmåga. Du arbetar gärna i team men har även förmåga att självständigt planera ditt arbete samt kan ansvara för att aktiviteter blir genomförda. Du tycker om ett omväxlande arbetsätt som kräver hög flexibilitet och du har förmåga att hålla igång olika processer parallellt. Du har inga problem med att sätta gränser i ditt arbete med deltagare.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100% med tillträde omgående och med varaktighet till och med 2016-08-31.
För mer information, ta kontakt med
Eva Dahlgren, Enhetschef, 0733-13 62 77
E:post: eva.
dahlgren@kristianstad.seFör facklig information, ta kontakt med
Dijana Baric, SSR, 044- 13 68 60
E:post: dijana.baric @kristianstad.se
Gunilla Axelsson, Vision,044-13 58 14
E-postadress:
gunilla.axelsson@kristianstad.seSista ansökningsdatum
2015-06-17
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2326134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.