Arbetshandledare/Arbetscoach 100%

Härjedalens kommun Socialförvaltningen / Vårdarjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun Socialförvaltningen i Härjedalen

Publiceringsdatum
2010-10-07

Arbetsuppgifter
IDAMIC (individuellt dagligt arbete-människan i centrum) avdelning arbete/aktivitet
söker Arbetshandledare/Arbetscoach med nuvarande placering vid filialen Rörosvägen, Funäsdalen.
Vårt uppdrag är att erbjuda meningsfull individuellt anpassad sysselsättning/ arbete/aktivitet till främst funktionshindrade personer i yrkesverksam ålder som ej studerar eller yrkesarbetar.
Vi arbetar enligt gällande lagstiftning LSS och SoL.
Vi har ett nära samarbete med andra rehabaktörer som t.ex. Arbetsförmedling och Försäkringskassa.
Inom avdelningen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete mot formulerade mål och visioner.
Övergripande arbetsuppgifter:
Att arbeta med individ- och arbetslivsinriktad rehabilitering/habilitering. Handleda i varierande individuellt anpassade arbetsuppgifter utifrån individens fysiska/psykiska förmåga och förutsättningar.
Ansvara för arbetsträning och "learning by doing" inom kompetensområdet.
Erbjuda personlig utveckling genom trygghet och stimulans i en positiv och tillåtande miljö.
Undervisning och datakommunikation är ett exempel på övriga ansvarsområden. Ansvarig för avdelningens verksamhetssystem i västra kommundelen.

Kvalifikationer
Minst 3-årig gymnasieutbildning gärna kompletterad med lämplig högskoleutbildning.
Arbetslivserfarenhet från olika områden gärna med pedagogiska inslag samt erfarenhet av handledning är meriterande.
Kunskap / erfarenhet om funktionshinder.
God datorkunskap/utbildning då det gäller Internet, nätverk, problemlösning samt vanligt förekommande programvaror. Aktivt arbeta med utvecklingsarbete inom området tillsammans med processansvarig i avdelningens kvalitetsråd.

Övrig information
Du skall vara positiv och flexibel - ha intresse och engagemang för att arbeta med utvecklingsarbete.
Du ska ha hög social kompetens samt förmåga och vilja att se möjligheter.
Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt ha god samarbetsförmåga och kunna vara en viktig kugge i ett starkt team.
Du ska vara en god förebild för dina medarbetare, kunna entusiasmera och "coacha" till personlig utveckling.
Du ska även vara stresstålig och kunna jobba strukturerat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Med tanke på gruppens sammansättning kan företräde ges till manlig sökande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enl. överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-29
Provtjänstgöring kan komma att tillämpas.
Körkort erfordras.
Ansökan via vanlig postgång skickas till:
Härjedalens Kommun
Socialförvaltningen
Medborgarhuset
842 80 Sveg
Ange följande referens när du ansöker: 10-70-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Larsson, 0680-16330
Ingela Jonsson, 0684-16405

Facklig kontakt
SKTF Catarina Månsson, 0680-16352
Kommunal Z - Nancy Fridh, 0680 - 162 37

Företag
Härjedalens kommun Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 SVEG

Jobbnummer
749054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun Socialförvaltningen: