Arbetshandledare
Härjedalens kommun / Vårdarjobb / Härjedalen
2022-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetshandledare" (publicerad 2024-10-18) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Härjedalens kommuns arbetsmarknadsavdelning samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska och arbetsfrämjande åtgärder, samt är kommunens resurs för individer som står utanför arbetsmarknaden.
Riktat mot jobbet finns två målgrupper som utför och mottar utfört jobb. Målet är att öka enskilda individers anställningsbarhet på den reguljära arbetsmarknaden med hänsyn till individuella behov och förutsättningar, oberoende av kön, ålder eller funktionsvariationer.
Publiceringsdatum2022-02-08Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag som arbetshandledare är att tillsammans med ledning och medarbetare skapa arbetsuppgifter som möjliggör personlig utveckling hos personer. Du handleder individer genom olika arbetsuppgifter inom de uppdrag vi utför internt inom kommunen. Fokus ligger på individens resurser och möjligheter och att tillsammans hitta vägar som leder till arbete eller studier. Validering av informell kompetens utifrån lärande på arbetsplatsen eller tidigare förvärvade kunskaper.
KvalifikationerKrav:
Gymnasial utbildning
Goda kunskaper inom kök och städ
Goda kunskaper inom IT samt erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystem
Erfarenhet och kunskap om funktionsvariationer samt arbetsmarknadspolitiska åtgärder
Arbetslivserfarenhet från olika områden samt erfarenhet av handledning är av stor vikt
Du uttrycker dig väl i tal och skrift
B-körkort
Önskvärt:
Pedagogisk utbildning/erfarenhet
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Dina personliga egenskaperVi ser att du som söker är en strukturerad och lösningsfokuserad person som ser möjligheter. Tack vare din empati och sociala kompetens är du en god förebild som kan entusiasmera och coacha personer för att nå utveckling. Då du tillsammans med dina kollegor verkar för att personer hos oss får professionellt stöd och handledning ser vi att du är initiativrik och kan arbeta utifrån givna mål och direktiv. För att kunna bygga och leda ett team mot ett gemensamt mål ser vi att du som söker har en hög grad av flexibilitet och en positiv inställning. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för samhälls- och arbetsmarknadsfrågor.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en varierande arbetsplats i lagom stor personalgrupp med möjlighet till personlig utveckling.
Kontaktinformation
Patrick Andreasson, Enhetschef, 0680-17660
Jonas Kojan, Förvaltningschef, 0680-16323
Kicki Jonasson, Ombud Vision, 0680-16367
Astrid Olofsson, Ombud Kommunal, 0680-16334
Arbetsplats
Härjedalsgatan 11C
842 32 Sveg
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärjedalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4480270079".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Kontakt Förvaltningschef
Jonas Kojan
0680-16323 Jobbnummer 6323465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.