Arbetsgivarverket söker HR-specialist
Arbetsgivarverket, Staben / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket, Staben i Stockholm Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är 240
myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna
utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 270 000
anställda.
Publiceringsdatum2018-09-26ArbetsuppgifterSom HR-specialist vid Arbetsgivarverket har du helhetsansvaret för samtliga HR-processer internt vilket innebär ett brett HR-arbete på både strategisk och operativ nivå. Du är konsultativt stöd till ledningen i frågor kring bland annat rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrätt och du samordnar lönebildningsprocessen samt den strate-giska kompetensförsörjningen. Du ansvarar även för att initiera, planera samt genomföra aktiviteter och hanterar externa kontakter som tex Statens service center och företags-hälsovården. Vidare ansvarar du för att följa upp det personalstrategiska områdets mål genom exempelvis medarbetarundersökningar, skyddskommitté och lönekartläggning. Tillsammans med vår löneadministratör sköter du de löpande kontakterna med Statens servicecenter i frågor som rör vår lönehantering.
Arbetet sker självständigt men i dialog med ledningsgruppen och kollegor inom staben.
KvalifikationerFör arbetet krävs:
• att du har högskoleexamen inom PA-området eller annan relevant inriktning
• mångårig erfarenhet från brett, kvalificerat och självständigt HR-arbete på stra-tegisk och operativ nivå i staten
• erfarenhet av strategisk rådgivning riktad till chefer
• gedigen rekryteringserfarenhet ifrån staten
• erfarenhet av att framgångsrikt arbetat strategiskt med policyutveckling och rikt-linjer
• mycket goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området
• erfarenhet från statligt HR-arbete i liknande roll
Som person är du drivande, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ödmjuk och prestigelös. Du kan självständigt initiera, planera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har lätt för att skapa och upprätthålla framgångsrika relationer med chefer och medarbetare och är en rutinerad arbetsgivarföreträdare. Du är trygg och stabil i din yrkesroll.
Du har ett stort intresse för hur arbetsgivarpolitiken bidrar till/utgör ett verktyg för att uppnå verksamhetens mål, förmåga att samarbeta, förmåga att samarbeta samt en förstå-else för våra dubbla roller som medlemsorganisation och myndighet är en förutsättning för att lyckas i rollen.
ÖVRIGT
Arbetsgivarverket är beläget på Sveavägen 44 i Stockholm.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån värdeorden professionell och engagerad, vilket genomsyrar vårt arbete. Vi erbjuder ett roligt och utvecklande arbete och tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Du inspireras av att, med utgångspunkt från den statliga arbetsgivarpolitiken, bidra till att utveckla den statliga sektorns effektivitet och samhällsnytta.
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vill du veta mer om arbetet kontakta Stabschef Petra Pfeiff på telefon 08-700 13 00.
Välkommen med din ansökan senast den 21 oktober.
Läs mer om Arbetsgivarverket på
www.arbetsgivarverket.se.Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/0810
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Pfeiff
FöretagArbetsgivarverket, Staben
AdressArbetsgivarverket, Staben
Box 3267
10365 Stockholm
KontorsadressSveavägen 44 Stockholm
Jobbnummer 4368537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.