Arbetsanskaffare Funktionshinder daglig verksamhet och sysselsät

Marks kommun, Socialförvaltningen / Vårdarjobb / Mark
2015-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsanskaffare Funktionshinder daglig verksamhet och sysselsät" (publicerad 2017-04-26) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark

Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.

Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34 000 invånare och hos oss arbetar cirka 3 100 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.

Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på www.mark.se

Publiceringsdatum
2015-02-19

Arbetsuppgifter
Arbetet inom Daglig verksamhet och sysselsättning innebär att i samarbete med deltagare och övrig personal utforma arbete eller sysselsättning. Individens behov och intressen ska stå i centrum och arbetet ska präglas av deltagarens delaktighet och självbestämmande. Detta är ett arbete för dig som ser möjligheter hos varje individ, har ett stort tålamod och intresse av att arbeta med människor. Du är lugn och trygg, samt har förmågan att reflektera och skapa goda relationer. Vi arbetar utifrån ett salutogent och lösningsfokuserat förhållningssätt.

Som arbetsanskaffare arbetar du med att hitta rätt arbetsuppgifter och lämplig arbetsplats utifrån brukarens förutsättningar. I arbetet ingår att planera, organisera, samordna och verkställa fattade beslut genom kartläggning på individnivå samt genom bedömning av psykiska, fysiska och sociala förmågor eller hinder.

Du kommer också att arbeta med att skapa och upprätta goda kontakter samt rekrytera nya arbetsplatser/sysselsättning i kommunen, på olika företag eller föreningar och ha regelbundna uppföljningar. I dina arbetsuppgifter ingår det att samordna praktikplatser för elever från gymnasiesärskolan. Du kommer att planera för och introducera brukare på nya arbetsplatser samt dokumentera i journalsystemet Safedoc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning samt har kunskap och dokumenterad erfarenhet av arbete inom funktionshinder såsom autismspektra, kognitiv funktionsnedsättning och neuropsykiatriska funktionshinder. Du har förmåga att arbeta självständigt och samtidigt ha en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att organisera och kommunicera. Du är lyhörd och kan skapa och bibehålla goda relationer med såväl interna som externa kontakter. För tjänsten krävs körkort.

ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Vi tillämpar provanställning. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-13
Ange följande referens när du ansöker: A452443
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Ask, Enhetschef 0320-21 80 10
Carina Roos, Enhetschef 0320-21 76 26

Facklig kontakt
Jeanette Hack Palmdahl, Vision 0320-21 72 38

Företag
Marks kommun, Socialförvaltningen

Adress
Marks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
51180 KINNA

Jobbnummer
2174264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen: