Arbeta som handledare!

Jobteam Konsult R.L.H. AB / Personaltjänstemannajobb / Malmö
2020-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbeta som handledare!" (publicerad 2021-01-14) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobteam Konsult R.L.H. AB i Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

#jobbjustnu

Vi på Jobteam Konsult älskar jobb, därför söker vi sig som älskar att komma till jobbet varje dag och som älskar att stötta andra människor för att komma ut i sysselsättning.
Vi söker dig som sätter företagets värdegrunder högt och som alltid arbetar utifrån företagets bästa. För att kunna arbeta hos oss så ska du dela vår företagskultur för att du ska kunna sälja vidare dig själv och företaget till våra kunder.

Som handledare på Jobteam Konsult kommer du att arbeta med att utveckla, vägleda samt coacha deltagare både i grupp och enskilt. Vi söker därför dig som är energisk, driven samt har minst 120 högskolepoäng. Oavsett om du är nyexaminerad eller har flera år på nacken så är vi intresserade av just dig! Din ambition är att få våra deltagare att komma ut till jobb eller utbildning snarast möjligt. Du vill göra skillnad! Du arbetar och kämpar för att göra en förändring och är inte rädd för att implementera dina idéer. Du är driftig och kommer med förslag som ligger utanför lådan, med andra ord, du tänker utanför boxen. Du stirrar dig inte blind på dina arbetsuppgifter utan är bestämd till att göra skillnad. Ditt största fokus ligger i att individen ska komma ut till jobb eller utbildning. Du förstår varför du utför dina arbetsuppgifter och utför de inte endast "för att".

Vi vill investera i dig! Vi förstår att för du ska kunna motiveras och utvecklas inom företaget krävs det god arbetsmiljö samt ett härligt och sammansvetsat team, vilket vi just är!

Arbetsuppgifterna omfattas bland annat av:
• Kartläggning av deltagarens färdigheter, kompetenser, egenskaper samt yrkesområden * Kontinuerlig uppföljning och samtal med enskild deltagare
• Aktivt arbeta för att matcha deltagare till jobb samt utbildning, med målet att göra det på kortast möjliga tid
• Nätverka med potentiella arbetsgivare
• Arbeta för att inplanera studiebesök enligt schema
• Hålla i gruppaktiviteter samt workshops
• Administrativa arbetsuppgifter så som att dokumentera i vårt CRM-system och webbstöd

För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla nedanstående krav enligt alternativ 1 eller alternativ 2.

Alternativ 1)
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

OCH Arbetslivserfarenhet: Under de senaste 5 åren ha minst två års arbetslivserfarenhet på heltid.

Alternativ 2)
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

OCH Arbetslivserfarenhet: Under de senaste 5 åren ha minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du följer inte med strömmen utan du är driftig, vill utveckla och utvecklas, skapa dina egna metoder och verktyg för att uppnå uppsatta mål. Vidare ser vi att du kan kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du pratar andra språk såsom arabiska. Vi ser gärna att du har körkort B men det är inget krav.

Vid intervju krävs det att du kan visa upp underlag som uppfyller kraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2.

INTRESSERAD?
Skicka din ansökan till malmo@jobteamkonsult.se innehållandes CV och personligt brev. Notera, ytterst viktigt att du i ämnesraden skriver HANDLEDARE MALMÖ, vidare vill vi att du bifogar samtliga underlag som bevisar att du uppfyller kraven i enlighet med alternativ 1 eller alternativ 2. Utöver det vill vi även att du kortfattat skriver om varför just du passar till att bli en del av vårt team.

Publiceringsdatum
2020-11-24

Övrig information
Inleds med en provanställning
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse

Rekryteringen sker löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan snarast.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanbeder oss därför kontakt med rekryteringsföretag, säljare av annonsplats och liknande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-24

Adress
JOBTEAM KONSULT R.L.H. AB
Södra Förstadsgatan 66
21420 Malmö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HANDLEDARE MALMÖ".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobteam Konsult R.l.h. AB (org.nr 556974-7040)
Södra Förstadsgatan 66 (visa karta)
214 20  MALMÖ

Ansökan
E-post: malmo@jobteamkonsult.se

Arbetsplats
Jobteam Konsult AB

Jobbnummer
5458946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobteam Konsult R.L.H. AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobteam Konsult R.L.H. AB: