Är du vår nya verksamhetschef för handläggarenheten?

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionsnedsatta och boendesamordning. Nu när vår handläggningschef väljer att sluta, söker vi dig som vill arbeta med och leda ett glatt och engagerat team på ca 20 personer. Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar. Du är entusiastisk, ansvarstagande och engagerad. Vi eftersträvar mångfald bland medarbetarna med tanke på kön, ålder, etnicitet mm.



Publiceringsdatum
2017-06-08

Arbetsuppgifter
Som verksamhetschef för handläggarenheten inom Omsorgsförvaltningen har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och budget.
Förändringar i samhället innebär bla utmaningar i form av anpassningar av verksamheten. I det arbetet ingår att se över organisation, metoder och följa ny lagstiftning. Du kommer att vara en viktig del i detta förändringsarbete vid handläggarenheten.

Vid enheten arbetar idag handläggarna för Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Du säkerställer att verksamheten kännetecknas av ett kostnadseffektivt och rättssäkert arbetssätt där utredningar och beslut är kvalitetssäkrade och professionella. Omvärldsanalys samt vidareutveckling av handläggningsmetoder är andra viktiga ansvarsområden. IBIC är under införande. I det löpande arbetet har du en viktig funktion som stöd och bollplank till dina medarbetare, och ska i komplicerade ärenden vara vägledande. Samverkan med verkställighetsansvariga enhetschefer är av stor vikt.
Till uppdraget kan kompletterande arbetsuppgifter som att förbereda motionssvar och svar till tillsynsmyndigheter tillkomma. Som handläggarchef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschefen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildningsbakgrund som kan betraktas som likvärdig. Om du har ledarskapsutbildning är det också värdefullt för oss. Du besitter mycket goda kunskaper i gällande lagstiftning och har erfarenhet av handläggning inom nämnda lagrum. Erfarenhet av arbete i IT-baserat verksamhetssystem är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svensk skrift är en förutsättning för att hantera den dokumentation och rapportering som ingår i tjänsten. Även kunskaper i arbetsmiljö- och arbetsrättslig lagstiftning är av vikt i och med ditt personalansvar.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef/ledare samt att arbeta inom en politiskt styrd organisation.

Som person är du strukturerad med god förmåga att planera och prioritera gruppens arbete. Du har god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Du är öppen för dialog, förändringar och ser samverkan som en viktig framgångsfaktor.

Körkort och tillgång till bil erfordras.

ÖVRIGT
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Chefsavtal kommer att tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 77-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Wikblom anette.wikblom@sandviken.se 026-24 13 77

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3543602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: