Är du vår nya Verksamhetschef?

Hörby kommun / Administratörsjobb / Hörby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hörby, Höör, Eslöv, Sjöbo, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby

Vår Myndighetsenhet söker nu en verksamhetschef som med lust och energi vill vara med och utveckla verksamheten framåt! Tjänsten är relativt nyinrättad och verksamhetschefen har nyligen bytt tjänst internt varför vi nu söker en ny kollega och du får möjlighet att vara med och utveckla den. Verksamhetsområdet omfattar alla delar inom myndighetsutövning förutom försörjningsstöd.

På vår enhet är vi stolta över vår låga personalomsättning, vi arbetar mycket tillsammans där prestigelöshet och samverkan är viktiga ingredienser för ett lyckat resultat. Eftersom vi har en samlad myndighetsenhet är det enklare att se helheten och vi arbetar även tätt med verkställigheten inom vård och omsorg/funktionsstöd, öppenvården, skola och elever.

Vi uppmuntrar att man ibland kan tänka utanför boxen för att kunna möta nya utmaningar och idéer. Är du trygg i din roll som chef, uppskattar samverkan och har en flexibel, anpassningsbar syn på din omvärld är du rätt för denna tjänst!

Publiceringsdatum
2023-12-14

Arbetsuppgifter
Verksamhet
Som chef i Hörby kommun har du en koncern- och helhetssyn och förstår hur kommunens olika verksamheter hänger ihop och samverkar. I tjänsten ingår att genom olika utredningar presentera information till verksamhetens politiska nämnd. Du arbetar på uppdrag av sektorchef och ingår i sektors ledningsgrupp bestående av tre verksamhetschefer, en administrativt ansvarig och en stab. Ledningsgruppens uppdrag är att med en helhetssyn tillsammans leda, utveckla och samordna verksamheterna i syfte att uppnå antagna mål. Kommunens chefs- och ledarskapspolicy präglar ditt arbetssätt.

Personal
Som verksamhetschef är ditt främsta uppdrag att stötta dina enhetschefer, skapa förutsättningar för dem att på bästa sätt leda sina respektive verksamheter mot uppsatta mål samt största möjliga nytta för invånarna. I arbetet behöver du säkerställa att medarbetarna inom ditt ansvarsområde får bästa möjliga förutsättningar att skapa god kvalitet för dem vi är till för. I denna roll har du helhetsperspektiv där du visar riktning utifrån övergripande uppdrag och driver processer framåt. Vi värdesätter öppen dialog med förutsättningar för god samverkan på olika nivåer.

Utveckling
Inom sektorn pågår ett utvecklingsarbete som vi kallar för Framtidens organisation där vi arbetar med att hitta lösningar på en hållbar kompetensutveckling, kompetensförsörjning, hitta nya möjligheter inom välfärdsteknik samt förbereda oss inför eventuella lagändringar. Du förväntas medverka aktivt i sektorns samlade utvecklingsarbete och samverka med kollegor internt och externt.

Sammanfattning arbetsuppgifter
• Strategiskt leda och utveckla verksamheten.
• Följer och håller i processerna till tillsynsmyndigheterna och svarar på olika remisser.
• Driva och utveckla det systematiska kvalitetsarbetet.
• Driva verksamhetsutveckling tillsammans med chefer och medarbetare.
• Leda för måluppföljning.
• Omvärldsbevakning.
• Aktivt arbeta för en rättssäker myndighetsutövning utifrån lagens intentioner.
• Ansvara för upphandlingar och kvalitetsarbete inom Sektor Omtanke.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan för uppdraget lämplig högskoleexamen om minst 180 högskolepoäng som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att ha varit chef
• Vara trygg och bekväm i myndighetsutövning.
• Arbetat med omvärldsanalyser.
• Erfarenhet av att vara föredragande i nämnd.
• Samverkat med interna och externa aktörer.
• Datorvana inkl. digitala miljöer.
• Godkänt utdrag ur belastningsregistret om du går vidare i processen.

Personliga kvalifikationer
• Ha insikt och förståelse för helheten i verksamheter.
• God kommunikativ förmåga.
• Förmåga att lyssna in för att kunna leda med tillit och förtroende.
• Vara drivande i processer och ta verksamheten framåt.
• Utvecklingsinriktad inför nya projekt och möjligheter.
• Flexibelt förhållningssätt och med lugn kan förhålla sig till ändrade förutsättningar.
• Ha lätt att skapa och behålla relationer.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som arbetsgivare erbjuds våra anställda bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Vi har fina friskvårdsförmåner och om man är intresserad finns möjlighet till semesterväxling vilket ger dig ytterligare semesterdagar. Beroende på tjänst blir du erbjuden flextid eller förtroendearbetstid samt möjlighet till att arbeta en del av arbetstiden på distans. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Genom engagemang, god kompetens och samverkan arbetar Hörby kommun med att ge den bästa servicen till våra medborgare. Hörby kommun med runt 16 000 invånare ligger mitt i Skånes hjärta. Här finner du vackra naturupplevelser, spännande kulturmiljöer samt fina möjligheter för fritidsaktiviteter och lokal service. Närbelägna städers citypuls är inte långt bort och förbindelser för pendlare är smidiga.
• ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra en god kommunikation med våra kandidater ber vi dig att endast skicka din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem.

Hörby kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Samtal från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "159/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hörby kommun (org.nr 212000-1108)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Hörby kommun

Kontakt
Sektorchef
Kristin Obad
kristin.obad@horby.se

Jobbnummer
8329707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hörby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hörby kommun: