Är du vår nya vårdadministrativa sekreterare/heromarapportör?

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet i Göteborg

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.

Publiceringsdatum
2016-01-28

Om företaget
Medicinska sekreterare och vårdadministrativa sekreterare inom verksamhetsområdet Medicin, Geriatrik, Akutmottagningen, Område 2, Östra sjukhuset arbetar i arbetslag efter sektionsindelning och är organiserade i en egen administrativ enhet.

Vi är 43 medarbetare. Den administrativa enhetens uppdrag är att ge god administrativ service av hög kvalitet. Vår verksamhet är i ständig förändring. Vill Du arbeta i ett positivt arbetsklimat med bra samarbete inom sekreterarkåren, hälsar vi Dig välkommen till oss.

Dina arbetsuppgifter
Din roll innebär att vara sekreterare till sektionschef och övriga läkare inom sektionen medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA) och akuten 50 %. Det innebär ansvar för all administration kring sektionens läkare, resebeställningar, ansvara för materialbeställningar och journaldokumentation i Melior.

Den andra 50 % av tjänsten innebär att du får rollen som heromarapportör för vårdpersonal och läkare med arbetsuppgifter så som:

• Fastställa och avslå frånvaro och ledighet på delegation av chef

• Bevakning av frånvaro och anställningstid

• Registrering av partiell frånvaro

• Planera och avsluta schema

• Justera registreringar i KomoGå

• Vid anställningsslut avsluta saldo och schema

• Registrera timanställningar

• Registrering av jourtid och uträkning av jourersättning

• Rådgivning i Självservice

• Inför lönekörning justera felaktigheter

• Bevakning av rätt verksamhetsunderlag

• Kontering vid delade ansvarsställe

• Rådgivning till chefer

Du erbjuds ett omväxlande arbete med många skiftande arbetsuppgifter och mycket kontakter.

Vem söker vi?

Vi söker dig med vårddokumentationsutbildning. Du skall ha goda kunskaper i svenska språket och goda datorkunskaper. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i Melior och ELVIS, avtalskunskap (AB, lokala avtal, arbetstidsmodeller), kunskaper om HeromaRH eller andra typer av lönesystem. Som person är det viktigt att du har god organisatorisk förmåga och dator- och utbildningsvana. Vi söker efter en person som är van vid att ta egna initiativ och organisera sitt arbete självständigt men också förmåga att arbeta i team. Stor vikt läggs vid att du är noggrann, har ett gott bemötande, förmåga att skapa förtroendefulla relationer samt service- och ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/552
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Jeanette Hagman 031-343 40 74

Facklig kontakt
Vision, Karin Gustavsson 031-343 53 24

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Kontorsadress
HR-servicecenter, Torggatan 1 A

Jobbnummer
2640738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Adminstrativ enhet: