Är du vår nya teamchef inom personlig assistans?

Rehab Station Stockholm AB / Sjukvårdschefsjobb / Solna
2015-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nya teamchef inom personlig assistans?" (publicerad 2017-01-10) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rehab Station Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station Stockholm har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och bra bemötande!

Rehab Station Assistans växer och nu söker vi en till teamchef. Som teamchef arbetar du direkt mot kunden och dennes personliga assistenter. Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas. Du är närmaste chef för assistenterna och då du i din roll har kontakt med många olika personer är det centralt att du kan samarbeta och upprätthålla goda relationer. Många av våra kunder har nyligen fått ett omfattande funktionshinder som medfört behov av personlig assistans, och därför är det viktigt att vår assistans är i samspel med kundens rehabilitering och anpassas efter dennes behov.

Du kommer att ingå i ett team bestående av operativ chef, teamchefer, informatör, livsstilscoach/utbildare och administratörer.

Publiceringsdatum
2015-01-12

Arbetsuppgifter
• Kontakt med kunder och assistenter
• Rekrytering av personliga assistenter
• Arbetsledning och schemaplanering
• Arbetsmiljöarbete
• Kompetensförsörjning för assistenter
• Kontakter med Kommun, Försäkringskassa och andra myndigheter
• Kvalitetsarbete
• Vid tillfälligt akut behov täcka upp som personlig assistent

Bakgrund
Du har adekvat högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området personlig assistans, arbetat som chef och ledare och har kunskap om relevant lagstiftning. En fördel är om du har arbetat med personer som har neurologiska sjukdomar och skador. B-körkort är ett krav.

Dina egenskaper

Du är driven, empatisk och engagerad. Du ska känna dig bekväm i rollen som ledare och ha ett stort intresse av att delta i utvecklingen av verksamheten. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och mognad.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidareanställning Hel/deltid med 6 månaders provanställning, Viss beredskapstjänstgöring ingår.

Lön/Förmåner                                             

Individuell lönesättning, Subventionerad lunch, Friskvård

Välkommen med din ansökan senast den 11 februari.

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Törnsten, Operativ chef 08-555 441 72

Företag
Rehab Station Stockholm AB

Adress
Rehab Station Stockholm AB
Frösundaviks Allé 13
11343 Solna

Kontorsadress
Frösundaviks Allé 13 16970 Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2124772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rehab Station Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rehab Station Stockholm AB: