Är du vår nya stjärna inom kundservice?

Region Blekinge / Kundservicejobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Blekinge i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Sölvesborg, Olofström eller i hela Sverige

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Genom att erbjuda resor till och från jobb, skola, utbildning och fritidsaktiviteter är Blekingetrafiken i allra högsta grad en del av Blekingebornas vardag. Vi är övertygade om att om vi reser tillsammans skapas trevligare stadsmiljöer, en levande landsbygd och ett attraktivt Blekinge.

Blekingetrafiken är ett dottervarumärke och en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor.

Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice. Vi har ungefär 40 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.


Publiceringsdatum
2021-10-25

Arbetsuppgifter
Vi arbetar hela tiden med att skapa den bästa kundresan. Nu söker vi dig som är riktigt duktig på kundservice och som kan komplettera vårt team som arbetar med trafikupplysning, koordinering och trafikledning av serviceresor på Blekingetrafiken.

Trots att Blekinge är ett relativt litet län har vi stor påverkan inom branschen och vågar ligga i framkant både när det gäller produkt- och tjänsteutveckling, trafikplanering, marknad och försäljning. I vår kundservice/beställningscentral är målet att vässa kundservicerelaterade uppdrag ytterligare.

Du kommer att jobba med att hantera beställningar av serviceresor och dirigera fordon inom serviceresor, samt arbeta i vår trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. Viktigt i rollen är att erbjuda en service av högsta kvalitet och att man ger det lilla extra för kunden som är så avgörande för att vända en negativ upplevelse till det bättre. För oss är det viktigt att kunden alltid får svar och återkoppling samt att varje kontakt ses som en möjlighet att skapa magi. Vi arbetar hela tiden med att skapa den bästa kundresan.

Vi jobbar i en callcentermiljö där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. I vår kundservice får du svara på frågor som gäller all vår trafik såsom biljettsystem, beställa biljetter till utomlänsresor etc. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av öppen närtrafik inom länet. Utöver detta har du möjlighet att fördjupa dig inom något av våra olika fördjupningsområden som exempelvis färdtjänsthandläggning och besiktningar av trappor och trappklättring. Arbetstiden är schemalagd och vi arbetar alla dagar i veckan samt kvällar och helger.


Kvalifikationer
För oss är det A och O att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ska kunna prata och skriva flytande i både svenska och engelska. Det är meriterande om du kan ytterligare språk. Du ska ha flerårig erfarenhet av kundservicearbete och gärna teknisk support, samt minst genomförd gymnasieutbildning. Självklart har du en god lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.

Erfarenhet av arbete med kundservice i en callcentermiljö är meriterande.

Du är effektiv i ditt arbetssätt och lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundens behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt. Att du är den som ansvarar för att ge kunden den hjälp den behöver, är något som driver dig och ger dig positiv energi. Är du även lösningsfokuserad och pedagogisk kommer du att nå långt.

För att bli en av oss på Blekingetrafiken ska du vara strukturerad i ditt arbetssätt och ha god samarbetsförmåga med dina kollegor. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.

Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken ovan. Vi kommer tillämpa löpande urval i rekryteringen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstiden sträcker sig mellan klockan 05.55-21.10 måndag-söndag och denna tid är schemalagd. Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. .

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION BLEKINGE

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1063941".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Blekinge (org.nr 232100-0081), https://regionblekinge.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html

Arbetsplats
Blekingetrafiken

Kontakt
Avdelningschef
Torbjörn Marath
torbjorn.marath@regionblekinge.se
0455-73 72 06

Jobbnummer
6066566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Blekinge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Blekinge: