Är du vår nya servicehandläggare med intresse för sociala medier
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar med expansionen. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt" och strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, till exempel våra akademier för medarbetare och ledare som vi är mycket stolta över. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Läs mer på
www.jarfalla.se/jobbaijärfälla Som servicehandläggare på Servicecenter är du ansiktet utåt för hela Järfälla kommun. Tjänsten innefattar mycket kontakter med våra medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och skriver till oss på ett trevligt och professionellt sätt.
Nu behöver vi stärka upp vårt team med en servicehandläggare med intresse och erfarenhet av att arbeta med sociala mediet Facebook. Är du den vi söker?
Publiceringsdatum2017-09-25ArbetsuppgifterSom servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information och vägledning till kommunens invånare. Du tar emot samtal och ärenden via främst telefon och Facebook. Du kommer svara på driverse allmänna frågor rörande kommunen, hjälpa till att koppla personer som söker kommunanställda, ta emot felanmälan på kommunens fastigheter samt förmedla information via vår Facebook-sida. Arbetet med Facebook innebär både att svara på frågor som våra medborgare har, men också att använda kanalen proaktiv för kommande aktiviteter i kommunen.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen gentemot medborgare i kommunen
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med de olika svarsgrupperna på Servicecenter för att besvara frågor och funderingar på Facebook samt få ut information till våra medborgare via Facebook
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete!
KvalifikationerDu ska ha:
• gymnasieutbildning
• erfarenhet av arbete med sociala medier som en kanal för information, vägledning och rådgivning
• erfarenhet av kundtjänstarbete
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
Vi ser gärna att du har:
• en eftergymnasial utbildning inom kommunikation/information
• erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och telefonisystem t.ex. Callguide, Artvise och Flexite
• erfarenhet av arbete med fastighetsfelanmälan
Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande och värdesätter att leverera med kvalité. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten.
ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enl. ök., upphör: 2018-03-31 Med ev. förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: A717364
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Hagman
mia.hagman@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
AdressJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 3716825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.