Är du vår nya Servicehandläggare inom Stöd & omsorg?
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Administratörsjobb / Järfälla
2017-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nya Servicehandläggare inom Stöd & omsorg?" (publicerad 2018-06-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar med expansionen. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt" och strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, till exempel våra akademier för medarbetare och ledare som vi är mycket stolta över. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Läs mer på
www.jarfalla.se/jobbaijärfälla Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen och du är en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. För dig som är socionom och vill använda din kompetens för att jobba brett så är vår arbetsplats perfekt. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familje- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Hos oss arbetar du med att ge kvalificerad information och service till kommunens invånare i frågor som rör Socialförvaltningens och Överförmyndarkansliets verksamhetsområden. Vi behöver stärka upp vår svarsgrupp med fyra socionomer
• 3 tillsvidare heltidsanställningar
• 1 vikariat under föräldraledighet
Vi erbjuder dig en plats i vårat team; vi kompletterar varandra och är bra på att samarbeta. Vi har en bred kompetens inom sociala frågor och du erbjuds även handledning.
Som anställd på Servicecenter erbjuds du friskvårdsbidrag. Vi arbetar enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det kan variera mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.
Publiceringsdatum2017-09-20ArbetsuppgifterDu kommer att ta emot information och skicka ärenden till socialtjänsten som i sin tur utreder och fattar beslut. Vi tar bland annat emot:
• tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande både barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos Familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
En annan viktig del av vårt uppdrag är att ge rådgivning och information utifrån socialtjänstens olika verksamheter samt hänvisa personer vidare till andra myndigheter.
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget. När vi utreder en ansökan om färdtjänst så har vi både bokade möten på kontoret och gör hembesök.
Förutom Socialförvaltningens frågor svarar vi även på allmänna frågor om Järfälla kommun.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post. Vid behov så kan vi ta emot personliga besök i Servicecenters besökslokal.
KvalifikationerVi vill ha dig som har:
• en socionomexamen
• erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och/eller som överförmyndarhandläggare
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning hänger samman med övrig kommunal uppbyggnad, struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.
Meriterande:
• erfarenhet av arbete med familjerätt och/eller funktionsnedsättning
• erfarenhet av mottagningsarbete
• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance.
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
Du kommer att arbeta brett med alla Socialförvaltningens frågor och du behöver vara nyfiken på att lära dig de olika områdena.
Du är en viktig länk till kommunens förvaltningar och deras olika verksamheter. Det innebär att du behöver ta initiativ till och kunna samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren vidare. Du ska vilja ge god service och skapa förståelse för socialtjänstens arbete.
Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra människor.
Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar vilket innebär att vi följer upp våra mål regelbundet. Vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Du förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder.
Urval och intervju sker löpande, så välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Förlagt mellan: 07:50-17:00 mån - tors, 07:50-15:00 fre Tillsvidareanställning, tillträde: Enl. ök., upphör: 2019-01-31 Vikariatet är på 1 år m. möjlighet till förlängning. Tillsvidare inledd m. 6 mån. provanst.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A715107
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYaël Edvardsson
yael.edvardsson@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
AdressJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 3707853
Observera att sista ansökningsdag har passerat.