Är du vår nya Rekryteringsassistent?
Workshop International Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nya Rekryteringsassistent?" (publicerad 2021-02-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Workshop International Sweden AB i Stockholm,
Järfälla,
Täby,
Sigtuna,
Uppsala eller i
hela Sverige WorkShop - The retail agency är
Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder samt Benelux. Vi är cirka 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.
Nu söker vi på WorkShop efter en engagerad och driven Rekryteringsassistent till vår HR & Support-avdelning i centrala Stockholm. Detta är det perfekta jobbet för dig som vill samla praktisk erfarenhet under studietiden! Rollen är ett extrajobb där du får möjlighet att ta egna initiativ och ansvarstagande - samtidigt som du får möjlighet att lära dig mer om rekrytering.
Vi söker dig som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling och som delar vår passion för människor. Som Rekryteringsassistent kommer du vara med och driva på rekryteringar inom Norden och även Benelux.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara
• Annonsskrivning och publicering
• Urvalsprocess och screening
• Search på exempelvis LinkedIn
• Telefonintervjuer och kompetensintervjuer
• Referenstagning
Vi söker dig som
• Studerar på universitet, gärna inom personalvetenskap eller beteendevetenskap. Då vi ser långsiktigt på denna tjänst ser vi gärna att du tar examen tidigast 2020, samt att du inte har någon utlandstermin planerad under denna tid.
• Har arbetslivserfarenhet inom service.
• Har ett flexibelt skolschema och kan jobba 1-3 heldagar i veckan under terminerna, samt gärna fler dagar under semester- och sommarperioder.
• Har mycket goda kunskaper i svenska. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift då vi rekryterar i flera länder.
• Har du erfarenhet av rekrytering och kundkontakt ser vi det som meriterande.
Som person är du en energifull lagspelare samtidigt som du kan arbeta självständigt för att på ett effektivt sätt driva arbetet framåt. Du har lätt för att underhålla samt skapa nya relationer och har förmågan att hantera perioder med hög arbetsbelastning. För att trivas hos oss tror vi även att du är prestigelös och har ett flexibelt arbetssätt. Du har ett genuint intresse för rekrytering och personal.
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: 1-2 heldagar i veckan under terminerna
• Lön: Timlön enligt avtal
• Placering: Vi sitter i ljusa fräscha lokaler mitt i Östermalm
Vi erbjuder dig en tjänst inom ett ledande företag som satsar på din kompetensutveckling samt arbetar för en trygg och god arbetsmiljö. Vi har även kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs mer om oss och vårt företag på
www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-09-03ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennifer Timurtas, Talent Acquisition Manager & HR
jennifer.timurtas@work-shop.comFöretagWorkshop International Sweden AB
AdressWorkshop International Sweden AB
Grev Turegatan 19
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 19
Jobbnummer 4325017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.