Är du vår nya Operativa Inköpare?
Avanzera Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kunden är marknadsledande i världen inom sin produktmarknad och har egna dotterbolag i Japan, Tyskland, Frankrike, England och Sverige samt distributörer i ytterligare ca 50 länder. Huvudkontoret är beläget i Stockholm. All produktion sker hos underleverantörer. Bolaget säljer produkter under de egna varumärkena samt ett antal distributionsproduktlinjer. Bolaget befinner sig nu i kraftig expansion och söker därför en:
Junior operativ inköpare
Supply Chain-avdelningen ansvarar för att alla delar finns på rätt plats vid rätt tillfälle, de följer varje produkts väg genom organisationen fram tills dess att den levereras till kunden. Som operativ inköpare kommer du att vara starkt bidragande till att denna process fungerar optimalt i den dagliga verksamheten, för att på så sätt kunna säkerställa kvalitet och effektivitet i våra leveranser.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att innebära löpande operativt inköp av kundens produkter. Inköpskedjan som du ansvarar för utgörs av flera delmoment som alla spelar en viktig roll i inköpsarbetet: behovsanalys, orderläggning, leveransbevakning, attestering av order etc. Du kommer att ha daglig kontakt med kundens leverantörer och arbeta proaktivt för att förbättra leveranssäkerhet och optimering av kundens lagerförda produkter.
I ditt ansvar ingår även att ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser. Du hanterar reklamationer och följer upp prisavvikelser, gör avrop mot gällande avtal samt ansvarar för all dokumentation och administration som hör till detta varuflöde.
Kunden är ett världsledande produktföretag inom sitt område, präglat av affärsmässighet och innovation. Kunden erbjuder mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i en inspirerande och omväxlande internationell miljö. Låter detta intressant?
Om du är den vi söker så har du antagligen:
• Akademisk utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
• Något/några (ca 1-2) års erfarenhet av operativt inköp
• Erfarenhet av olika affärssystem (Visma meriterande)
Framför allt är du en handlingskraftig person med mycket energi som tycker om att arbeta proaktivt och strukturerat. Du är noggrann, resultatinriktad och självgående. Som person är du driven och orädd, du vill framåt och siktar på en karriär inom inköp. Kunden ser gärna att du är i början av din karriär men med stor förståelse och intresse för logistik och Supply Chain. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd, har god kommunikationsförmåga samt är social och utåtriktad.
Är du intresserad så ansök tjänsten snarast då urvalet sker löpande och tjänsten beräknas starta snarast möjligt. Skicka din ansökan till
ansokan@avanzera.se och märk din ansökan "Operativ Inköpare". Har du frågor kring tjänsten är du välkommen och ta kontakt med konsultansvarig Rebecca Hauffe 08-545 28 303. Lycka till!
Publiceringsdatum2010-11-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-19
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@avanzera.seKontaktRebecca Hauffe, 08-545 28 303 (Direktnummer), 08-545 28 300 (Växel),
ansokan@avanzera.seFöretagAVANZERA BEMANNING
AdressAVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 15-17
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 28 316
E-postadress:
ansokan@avanzera.se Jobbnummer 768902
Observera att sista ansökningsdag har passerat.