Är du vår nya kundrådgivare, Elnät?
Mälarenergi AB / Kundservicejobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mälarenergi AB i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Kungsör eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ problemlösare med passion för kundservice och interna samarbeten? Som kundrådgivare hos Mälarenergi Elnät AB säkerställer vi att våra kunder alltid får den information de behöver för en trygg och positiv upplevelse!
För att klara klimatutmaningarna behöver vi hitta nya lösningar - nya vägar. Det är där du kommer in. Vi söker en kundrådgivare till Mälarenergi Elnät AB som med ny energi vill vara med på vår resa framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och att bygga karriär inom företaget. Följ med på Resan mot noll!
Din roll
Som kundrådgivare hos oss på Mälarenergi Elnät AB är du ansvarig för våra kundärenden, från det att ärendet kommer in till oss till dess att det är löst och du säkerställer att vi proaktivt skickar ut rätt information till våra kunder, både interna som externa. Du tillsammans med dina närmsta kollegor är den viktiga länken mellan våra kunder och våra experter på Elnät. Du arbetar nära andra kollegor för att optimera våra processer och säkerställa god kundservice.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera inkommande kundärenden
• Ge information om våra tjänster, avtal och anslutningar till interna och externa parter
• Verka sammanhållande för interna och externa kommunikationsbehov
• Ansvarar för administration och kommunikation med andra aktörer i branschen såsom hantering av leverantörsbyten
• Utreda och hantera mätarförväxlingar samt eventuella efterföljande bilaterala rättelser
Tillsammans med dina kollegor säkerställer du hög kvalitet och kundnöjdhet i varje ärende genom att förse våra kunder med tydlig information om våra tjänster, avtal och störningar, samtidigt som du fungerar som en stödjande resurs internt. I rollen som kundrådgivare kommer du få möjlighet att utvecklas och ta dig an mer komplexa ärenden. Du kommer även kunna påverka våra processer och arbetssätt för att hitta effektiva lösningar.
Vi söker dig
Som har en gymnasial utbildning och har erfarenhet av liknande roller som omfattat kundkontakt. Meriterande om du har jobbat med kommunikation. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav samt goda datakunskaper. Om du har arbetat inom elnätsbranschen är det ett stort plus.
För att trivas i rollen så ser vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och du tar initiativ för att förbättra kundupplevelsen. Du har en trygg och empatisk inställning i ditt kundbemötande och är en lagspelare som har lätt för att kommunicera på ett lyhört och engagerat sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det här är vi, dina kollegor
Avdelningen Nätmarknad består av 17 medarbetare som tillsammans arbetar och har ett övergripande ansvar för Mälarenergi Elnät AB:s kundkommunikation och relationer. Avdelningen är uppdelad i enheterna Kund och Kommunikation samt Nätanslutning och Avtal. Vi möter dagligen våra kunder i mätning, avräkning och debitering, anslutningsärenden och externa tjänster.
På enheten Kund och Kommunikation arbetar vi tillsammans och stöttar varandra för att skapa den bästa kundupplevelsen och lösa komplexa ärenden på bästa sätt. Här arbetar vid med allt från enklare kundärenden gällande information om våra tjänster och avtal till mer komplexa frågor såsom säkerställandet av att kommunikationen med andra aktörer inom branschen är korrekt, mätarförväxlingar eller bilaterala justeringar. Ansvaret för den övergripande kundkommunikationen ligger även här. Du kommer att vara en viktig del i vår fortsatta utveckling som grupp där vi är väldigt måna om varandra samtidigt som vi utmanar varandra att utvecklas till det bättre.
Vi söker nu en kundrådgivare som med ny energi vill hjälpa oss möta framtidens utmaningar.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du en trygg anställning med bra arbetsvillkor. Vi tror på balans mellan jobb och fritid. Du har alltid möjlighet att utvecklas och bygga karriär inom företaget. Tillsammans med dina kollegor blir du en del av vår förändringsresa för att minska utsläpp av fossil koldioxid. Vi gör Mälardalen till en region dit människor vill flytta, leva och verka. Idag och imorgon.
Publiceringsdatum2024-10-11Övrig informationLäs mer om att jobba på Mälarenergi samt vår rekryteringsprocess här.
På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här.
Mälarenergi utgör en vital del av samhället genom att leverera grundläggande funktioner som energi-, vatten- och bredbandslösningar. Genom att tillhandahålla viktiga och innovativa erbjudanden kan vi möjliggöra ett levande samhälle och blomstrande näringsliv. Just nu står vi inför vår största utmaning någonsin, att anpassa verksamheten så att vi kan lämna efter oss en hållbar värld till framtida generationer. Senast 2035 ska vi leverera energi med noll utsläpp av fossil koldioxid. Var med oss på Resan mot noll!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mälarenergi AB (org.nr 556448-9150),
https://www.malarenergi.se/om-malarenergi/jobba-hos-oss/ Kontakt Enhetschef- Kund och Kommunikation, Elnät
Per Barkström
per.barkstrom@malarenergi.se 021-39 50 27 Jobbnummer 8950785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.