Är du vår nya koordinator inom personlig assistans?

Passal AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning.
På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växer
och vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att
nå den visionen.



Vi söker en engagerad assistanskoordinator med placering i Göteborg alternativt Kungälv. Det är ett självständigt och omväxlande arbete i vilket du har ansvar för ett antal kunder och deras personliga assistenter. På Passal ingår du i ett team av erfarna assistanskoordinatorer.

Arbetsuppgifterna består främst av:
• Möten med människor och dagliga kontakter
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
• Planering av assistansen
• Personalansvar för assistenter
• Lönesättning samt schemaläggning av assistenter
• Administrativa uppgifter

Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara flexibel och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum.

Kvalifikationer: Du skall ha lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. På grund av en ojämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande, men kompetens och personlig lämplighet prioriteras. Arbetet innebär även hembesök hos kunderna som främst bor i Göteborgsregionen. Det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma.

I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/

Tjänsten är ett vikariat på 75-100% till och med 2018-04-30 med möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2017-06-05.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10005
Ansvarig rekryterare: David Henriksson
Telefonnummer: 010-707 78 14

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Passal AB

Adress
Passal AB
Skeppet ärans väg 19
42671 Västra Frölunda

Kontorsadress
Skeppet ärans väg 19 42671 Västra Frölunda

Jobbnummer
3497774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: