Är du vår nya kontaktcenterchef?

Växjö kommun, Kommunledning / Marknadsföringsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7000 anställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.

Kontaktcenter består av ca 25 medarbetare. I vårt uppdrag ingår att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får råd och vägledning i allehanda frågor. Våra kontaktvägar är Telefoni, mejl, e-tjänster, sociala medier och reception. Ingen dag är den andra lik. Vi är extremt händelsestyrda, när något händer i kommunkoncernen påverkar det kontaktcenter direkt. Det kan vara en händelse på en skola, en vattenläcka eller en het politisk fråga. Det genererar många kontakter vilket medför att vi får prioritera om vår verksamhet och fokusera på de frågor som kommer in.

Du blir chef för ca 25 positiva, härliga medarbetare!


Publiceringsdatum
2018-03-09

Arbetsuppgifter
Här kommer en beskrivning av uppdraget från nuvarande kontaktcenterchef Anna:

"Min roll som kontaktcenterchef är att skapa rätt förutsättningar för att mina medarbetare kan ska kunna leverera god service. Jag leder och utvecklar verksamheten tillsammans med mina medarbetare. De är ett team fyllt av energi och de har en stor vilja att förändra och förbättra verksamheten. Genom att jobba med ständiga förbättringar och regelbundna uppföljningar med förvaltningar och bolag tar vi varje dag nya servicesteg med invånarna i fokus. I utvecklingsarbetet är det också viktigt att omvärldsbevaka och nätverka. Därför har jag kontakt med andra kommuner och aktörer och bollar tankar och idéer om hur kontaktcenterarbetet kan utvecklas utifrån vad som ligger i tiden."

I rollen som kontaktcenterchef ingår du i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och ansvar för kontaktcenters personal, budget och ekonomi.


Kvalifikationer
För att klara av detta jobba behöver du vara driven och processinriktad, god kommunikatör och ha en coachande ledarstil. Du behöver även vara resultatinriktad, analytisk och kreativ. Vi ser även att du har en universitetsexamen, gärna erfarenhet av ledande befattning och gärna erfarenhet från kontaktcenterverksamhet eller liknande. Om du har intresse för IT som möjliggör jobbet så är det ett plus.

För att trivas på kontaktcenter är det viktigt att du älskar att hjälpa andra. Du ska ha service i blodet och ledarskap är ditt andranamn. Sök tjänsten reda idag!

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss samtal från annonsörer eller andra försäljare. Beslut om annonsering har tagits.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: Rece 9/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Friman gunilla.friman@vaxjo.se 0470-411 71

Företag
Växjö kommun, Kommunledning

Adress
Växjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
4010322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Kommunledning: