Är du vår nya kollega på Missbruksenheten i Partille kommun?
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare med målgruppen vuxna personer med missbruks- och beroendeproblematik. Vi på missbruksenheten består av en myndighetsdel, ett referensboende, en öppenvårdsmottagning samt ett team som arbetar med målgruppen samsjukliga. Tillsammans är vi en stabil och engagerad arbetsgrupp med lång erfarenhet. Som socialsekreterare får du ett spännande jobb med stor möjlighet att själv utforma dina arbetsdagar. Självklart ingår metodstöd och extern handledning.
Publiceringsdatum2016-01-12ArbetsuppgifterSom socialsekreterare på missbruksenheten arbetar du med målgruppen vuxna från 21 år och uppåt med missbruks- och beroendeproblematik. Arbetsuppgifterna består av att utreda och fatta beslut om vård och behandling enligt SoL och LVM samt att följa upp beviljade insatser. Boendefrågor för målgruppen ingår också i tjänsten.
Vi har ett nära samarbete med vår egen öppenvårdsmottagning, våra behandlingsassistenter på vårt referensboende och vårt team som arbetar med samsjukliga och köper även vård från externa aktörer. Samverkan sker med sammarbetspartners såsom HVB-hem, sjukvård och Frivården.
KvalifikationerVi söker dig som är trygg i dig själv, prestigelös, ansvarstagande och har en positiv människosyn. Du har ett stort intresse och engagemang för målgruppen. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga, laganda och lust att vara med och utveckla vår verksamhet.
Du måste du ha socionomexamen och erfarenhet av utrednings- och dokumentationsarbete med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Handläggning enligt SoL och LVM samt tidigare arbete med målgruppen är meriterande. Erfarenhet av Treserva och ASI är en fördel, körkort ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-04-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-22
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2016:2.2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Korol, Enhetschef 031-792 14 35
Facklig kontaktMalin Sjösten, SSR 031-792 10 00
Annika Dimberg, Vision 031 - 792 10 00
FöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
AdressPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 43382 Partille
Jobbnummer 2611482
Observera att sista ansökningsdag har passerat.