Är du vår nya IT-tekniker på Kungsbackas skickligaste IT-support
Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Brinner du för att lösa problem och ge god service inom IT? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu IT tekniker till vår telesupport.
Om oss
Område IT ingår i förvaltningen för Service. Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Uppdraget för område IT är att förvalta och utveckla kommunens IT-miljö samt ge support till alla kommunanställda användare. Vi består idag av 60 personer i två enheter - drift och support. Vår IT-miljö är standardiserad och består i första hand av Microsoftprodukter. Vi har drygt 200 servrar samt 100 verksamhetssystem. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter.
Rollen som IT tekniker hos oss
Som IT-tekniker hos Kungsbacka kommun blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom IT och telefoni. I telesupporten jobbar du med att ge kommunens anställda support på deras telefoner och plattor. Dessa är i huvudsak iOS-baserade, men viss andra typer förekommer också.
Du jobbar med felsökning, felavhjälpning, konfiguration, uppsättning av nya telefoner och plattor, administration av reparationer, registrering och administration i tillhörande system samt vid behov kontakter med våra leverantörer.
Du tillhandahåller support över både telefon och via besök vid disk. Besöken vid disk är oftast så kallad drop-in besök, men det förekommer även tidsbeställda besök.
För rätt person, med ambitioner och framåtanda, finns möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Din profil
Det absolut viktigaste för att lyckas i rollen är rätt inställning. Du är social, har en hög servicekänsla och är uppmärksam på kundens behov. Du vågar pröva nytt och utmana rådande strukturer och arbetssätt. Du arbetar strukturerat och analytiskt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara tekniska lösningar. Vidare tycker du om att arbeta i team och har ett smidigt förhållningssätt i ditt samarbete med kollegor.
Du har som lägst en gymnasial utbildning, med inriktning inom IT. Du har en god generell IT kompetens och du håller dig uppdaterad inom telefoni/smartphones. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en supportorganisation och har erfarenhet av helpdesk/1:a linjens support.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att LAS- företrädelsen inte behöver tas i anspråk och att erforderliga beslut fattas.
Välkommen med din ansökan senast 19 november 2017.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-11-06ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/813
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Christer Blomqvist 0300- 83 89 74
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 3787568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.