Är du vår nya enhetschef till Hemtjänsten?
Tranås Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Tranås
2021-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nya enhetschef till Hemtjänsten?" (publicerad 2021-01-20) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås,
Eksjö,
Aneby,
Jönköping,
Linköping eller i
hela Sverige Under pandemin har vård och omsorg i Sverige fått stor uppmärksamhet och betydelsen av en god vård och omsorg har fått än mer fokus. Nu har du chansen att söka en ledande position inom vård och omsorg där Du kan vara med och påverka! Hemtjänsten i Tranås kommun har gjort många förbättringar under senaste åren för att kunna erbjuda en högkvalitativ och effektiv Hemtjänst. Ett exempel är att kommunens hemtjänstgrupper med dess chefer samt medarbetarna inom Hemsjukvården har flyttat samman för att skapa ett bättre samarbete mellan vårdprofessionerna. Huset som enheterna utgår ifrån kallas för Vårdnavet och har en bra strategisk placering i Tranås med en trivsam innemiljö.
Socialtjänsten i Tranås kommun består av sektionerna Särskilt boende, Hemtjänst, Stöd- och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Hemsjukvård. Hemsjukvården har innefattats i samma sektion som Hemtjänsten fram tills en omorganisation hösten 2020. Hemtjänsten är indelad i olika hemtjänstenheter utifrån geografiska områden. Inom sektionen arbetar cirka 150 personer, framförallt undersköterskor. Ledningsgruppen för sektionen består av sektionschefen, enhetscheferna samt administrativa assistenter.
Verksamhetens mål
• Att kunderna bemöts professionellt och får rätt vård, stöd och/eller skydd.
• Att medarbetarna känner arbetsglädje och har rätt kompetens.
• Att ha ekonomisk kontroll över en kostnadseffektiv verksamhet.
Äldreomsorgen i Tranås kommun står inför en utmaning, med fler äldre och större krav på välfärden. För att säkerställa att Hemtjänstens mål uppnås även i framtiden krävs nya arbetssätt, exempelvis med hjälp av digitalisering. Redan idag arbetar Hemtjänsten med tillsynskameror och nyckelfritt. För att underlätta planeringen av insatser används planeringsverktyget TES.
Publiceringsdatum2021-01-18ArbetsuppgifterSom enhetschef engagerar och leder du medarbetarna i det dagliga arbetet. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsanalys inom ditt ansvarsområde. Du förväntas leda och utveckla verksamheten utifrån vår värdegrund Ledstjärnan, vår ledningsmodell och mandatperiodens utvecklingsstrategi. I uppdraget ingår att leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån Socialtjänstens mål. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom Hemtjänsten, där du också kommer att hitta ett bra stöd i vardagen.
DIN PROFIL
Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och jobbar för goda resultat och god kvalitet i verksamheten. Du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare samt skapa möjligheter till utveckling av verksamheten på ett kostnadseffektivt sätt. Att arbeta förebyggande och aktivt med att främja hälsa på arbetsplatsen kommer naturligt för dig. Vidare är du kommunikativ och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut eller inom annat område som kan bedömas som relevant för tjänsten. Du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten samt har god erfarenhet inom äldreomsorgen. Tidigare erfarenhet av chef- och ledarskap är meriterande liksom erfarenhet av att inneha en ledande position i en politiskt styrd organisation.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100%
Tillträde enligt överenskommelse
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget HR-Manager. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via HR-Manager genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Intervjuer planeras att genomföras 11 feb samt förmiddag 12 feb, om möjligt håll gärna dessa dagar obokade i kalendern.
LÖN
Individuell lönesättning.
FACKLIG REPRESENTANT
Nås via kommunens växel, 0140-68100
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTranås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143896".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tranås kommun (org.nr 212000-0597)
Jobbnummer 5528057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.