Är du vår nya enhetschef för hemtjänsten?

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.



Publiceringsdatum
2022-03-16

Arbetsuppgifter
Låter det intressant? Då är det kanske dig vi söker!
Vi är i en spännande tid av förändring; vi arbetar med vår framtida kompetensförsörjning på olika sätt och vi digitaliserar vissa delar i vår verksamhet. Du kommer att ha stora möjligheter att vara delaktig i den utvecklingen!

Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och vardagliga ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet.

En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten för brukarnas bästa. Vi tror att ett lagarbete där allas kreativitet och idéer tas tillvara skapar ett stort engagemang.

Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.

Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av enhetschefer, verksamhetskontroller, verksamhetsutvecklare, MAS och processledare, som alla rapporterar direkt till förvaltningschef. Som del av en ledningsgrupp förväntas du också att se till helheten och till det bästa för hela förvaltningen, att man i ledningsgruppen kan få bli sitt bästa jag. För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för
uppdraget, gärna inom aktuellt område
• har en god administrativ förmåga
• är en van IT-användare
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har en grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö.

Meriterande om du har tidigare ledar- och/eller chefserfarenhet, arbetat i en politiskt styrd organisation eller har tidigare erfarenhet från arbete inom hemtjänstverksamhet.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra.
Med tydlighet och mod har du förmågan att fatta beslut för verksamhetens bästa och vågar tänka nytt för att driva utvecklingen framåt.

Du är engagerad, har ett genuint intresse för människor och uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat och du har en god förmåga att prioritera och planera.
Du är kommunikativ och lyhörd och har en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A934911 ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Stf. förvaltningschef
Maria Eck
maria.eck@lekeberg.se
0585-487 39

Jobbnummer
6443863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: