Är du vår nya Ekonomiassistent i Malmö?

Heimstaden AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Helsingborg eller i hela Sverige

Är du vår nästa oumbärliga kollega inom ekonomi till huvudkontoret i centrala Malmö? Vi på Heimstaden växer så det knakar och är därför i behov av ännu en ekonomiassistent till vårt team. Vi hoppas att du är den vi söker!
I rollen som ekonomiassistent består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av hantering av leverantörsfakturor, vilka vi hanterar cirka 175 000 stycken per år. Tillsammans med ett team på 4 andra ekonomiassistenter och en chef för leverantörsreskontran ser du till att fakturor kommer in i systemet och hanteras på rätt sätt.
För att klara av utmaningeni vår snabba, entreprenöriella (ja du kan tolka det som ibland något röriga) miljö har du:
minst tre års erfarenhet från roller inom samma område
lägst en Gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller liknande
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (fler skandinaviska språk är meriterande)
goda kunskaper i MS Office och Office Management Software
B-körkort och körvana
Har du dessutom erfarenhet av programmen Vitec 3L för bokföring och Palette för fakturahantering är det starkt meriterande.
Som person är du glad, sprider mycket energi och är duktig kommunikativt. Du har service i blodet och får en kick av att hjälpa andra - vilket är något du gör dagligen för både kollegor internt och leverantörer.
Du arbetar hela tiden för att hitta smarta (re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du stresstålig - och med förmåga att prioritera. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad - med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team! Vi ser det som självklart att du lever upp till våra kärnvärden Omtänksam, Nytänkande och Autentisk.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Malmö, som inleds med sex månaders provanställning.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Chef för Leverantörsreskontra, Camilla Jönsson. Välkommen med din ansökan! (Vi väntar på dig - vad väntar du på?!)

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2020-01-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Heimstaden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143862".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5039319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: