Är du vår nya drivande Kundservice koordinator till Mölnlycke el
Oriola AB / Butikssäljarjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oriola AB i Enköping,
Uppsala,
Stockholm,
Ljusdal,
Härryda eller i
hela Sverige Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara "The Channel for Health", kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Sweden AB söker dig!
www.oriola.com/se.Vill du jobba på en Kundservice utöver det vanliga? Vi söker nu ett värdefullt tillskott till vår Kundservice för att ge våra kunder den bästa servicen då en av våra medarbetare valt att gå vidare till nya utmaningar. Vi har kundserviceavdelningar i både Mölnlycke och Enköping och välkomnar sökande till båda orterna!
Vår kundservice har en bredd med många olika arbetsuppgifter och kunder, våra kunder är apotek, veterinärer, vaccinationskliniker, tandläkare, kommuner och landsting. Vår målsättning är att samtliga medarbetare ska arbeta över hela enheten.
Arbetet på Kundservice omfattar telefoni, orderhantering, krediteringar, övervakning av ordertrafik via EDI och övriga löpande kundserviceuppgifter.
Mer specifikt handlar det om:
• ordermottagning via EDI, telefon och fax enligt uppsatta rutiner
• besvara samtal och frågor, informera om uppdrag och processer
• hantering av kreditlimiter samt vid behov informera om förskottsbetalning
• underhåll av grunddata för slutkund i affärssystemet IFS
• medverka vid övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
Kundservice har daglig kontakt med beställande kunder, huvudkontor och detaljhandlare. Arbetsuppgifterna kräver ingen produktkunskap. Tjänsten kräver att du har en uttalad förmåga i att ge service och skapa goda kundrelationer.
Oriola arbetar med Lean som metod för att möta kundernas förväntningar på ständig utveckling och förbättring. Det innebär att det ingår i tjänsten att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag.
Utbildning och bakgrund
• Minst gymnasieutbildning.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom serviceyrke med kundservice/support.
Du behöver även ha:
• God datavana med kunskaper i Officepaketet.
• Förståelse för hur olika IT-system integrerar med varandra samt förmåga att hantera dem.
• Förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Har du erfarenhet från arbete med affärssystemet IFS är det meriterande.
Publiceringsdatum2018-08-06Dina personliga egenskaperFör att trivas hos oss är det viktigt att du trivs i en verksamhet där man tar stort ansvar, följer gällande lagkrav, gillar att felsöka och vara spindeln i nätet där kundens krav varierar.
Som person är du serviceinriktad och tycker om att lösa kundens problem. Du vill ta ansvar och har driv och engagemang. Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann och lösningsfokuserad. Vi värdesätter att du gillar att arbeta med ständiga förbättringar samt har en god samarbetsförmåga. Du sympatiserar med företagets värderingar vilket innebär att du är öppen i din kommunikation, tar egna initiativ, är ansvarsfull, arbetar tillsammans i team
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Larsson, Kundservice chef, tel. 031-88 71 64 eller 0704 54 83 58. Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.
Vår ambition är att tillsätta tjänsten snarast möjligt så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi jobbar löpande med urval fram till den 15 augusti och kommer eventuellt börja med intervjuer innan sista ansökningsdagen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem på vår hemsida
www.oriola.se. Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%
ErsättningIndividuell lönesättning enl. ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOriola AB
AdressOriola AB
Kvartsgatan, Enköping
43533 Mölnlycke
KontorsadressKvartsgatan, Enköping
Jobbnummer 4274918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.