Är du vår nya chef för handläggarenheten?
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Handläggarenheten omfattar idag en chef, en gruppledare på deltid, biståndshandläggare, LSS-handläggare samt handläggare inom socialpsykiatri. Utifrån nuvarande erfarenheter samt framtidens utmaningar i form av demografiska förändringar och antagandet om ett ökat antal biståndsansökningar kommer enheten att förstärkas med två tjänster som gruppledare.
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionsnedsatta och boendesamordning. Nu söker vi dig som vill arbeta med och leda ett glatt och engagerat team på ca 20 personer. Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar. Du är entusiastisk, ansvarstagande och engagerad.
Vi eftersträvar mångfald bland medarbetarna med tanke på kön, ålder, etnicitet mm.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2018-12-21ArbetsuppgifterSom chef för handläggarenheten inom Omsorgsförvaltningen har du det övergripande ansvaret för verksamheten och dess utveckling, personal samt budget.
Du säkerställer att verksamheten kännetecknas av ett rättssäkert arbetssätt där utredningar och beslut är kvalitetssäkrade och professionella. Samverkan internt och med tex verkshetschefer och enhetschefer är av stor vikt, samt externt som tex andra förvaltningar och regionen ingår i ditt uppdrag.
Arbetsuppgifter som tex att förbereda motionssvar och svara tillsynsmyndigheter är också förekommande arbetsuppgifter.
Som chef för handläggarenheten är du direkt underställd förvaltningschefen.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildningsbakgrund som kan betraktas som likvärdig. Om du har erfarenhet som chef och ledare så är det extra värdefullt för oss.
Du är bekant med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet.
För att lyckas i rollen är du:
• bra på att organisera och följa upp verksamheten på ett strukturerat sätt.
• har goda ledaregenskaper och är trygg i din roll som ledare.
• har förmågan att arbeta resultatinriktat och bedriva förbättringsarbeten i verksamheten.
• har förmågan att ta tillvara på medarbetarnas idéer, kunskaper o erfarenheter för på det sättet skapa goda förutsättningar god arbetsmiljö.
• har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
Körkort och tillgång till bil erfordras.
ÖVRIGT
Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Som ny ledare har du förmånen att få gå vårt uppskattade interna ledarprogram. Vår ledstjärna är det situationsanpassade
personliga ledarskapet med ett coachande och hälsofrämjande förhållningssätt. Tillsammans arbetar vi för ett långsiktigt hållbart arbetsliv där alla får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 136-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Wikblom
anette.wikblom@sandviken.se 026-24 13 77
FöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 4524127
Observera att sista ansökningsdag har passerat.