Är du vår nya Bostadsuthyrare i Luleå?

Heimstaden AB / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Luleå, Skellefteå, Umeå, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige

Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha med kundens behov och se till att kundens nya hem är precis de som de drömmer om. Nu har du chansen! Vi söker nämligen en ny engagerad och serviceinriktad Bostadsuthyrare till vårt härliga kontor i Luleå.

Hur ser en vanlig dag ut?
Du börjar dagen med att ta en kopp kaffe med dina kollegor och kollar sedan av din mail - stämmer av nya ansökningar från personer som hoppas att deras nya hem finns hos oss, vilka som snart flyttar in och vilka som flyttar ut. Efter det visar du en lägenhet för potentiella hyresgäster, träffar en hyresgäst som hämtar sina nycklar, följt av en härlig lunch med kollegorna på kontoret.

Dagen fortsätter med att du pratar med en hyresgäst som har synpunkter på tvättstugan, en annan som skulle vilja ha en annan tapet i sitt sovrum och innan du går hem kontrollerar du dina mail igen, ringer några samtal och förbereder sedan inför morgondagens kontraktsskrivning.

I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss.

Så, vem söker vi?
Drömmen är att du sedan några år tillbaka arbetar med bostadsuthyrning och kan hyresjuridiken och har servicen i ryggraden. Då denna yrkesgrupp är kvinnodominerad, söker vi nu gärna efter fler män som vill bli en del av vårt team. Alla är dock självklart välkomna och vi tycker att det viktigaste är att du har en personlighet som passar bra in i vår kultur!

Om du inte jobbat exakt med bostadsuthyrning, är det även intressant om du har stor erfarenhet av andra serviceyrken så som reception, administration, försäljning eller mäkleri. För att det ska bli så bra som möjligt, behöver du vara van att arbeta i MS Office eller liknande miljöer och det absolut viktigaste är att du är genuint intresserad och brinner för service och kundupplevelsen.

Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk.

Körkort med B-behörighet är ett krav, så att du enkelt kan ta dig runt till våra olika kunder och fastigheter. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!

Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Omtänksamma, Nytänkande och Autentiska. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och accepterar inte någon form av mobbing eller kränkande särbehandling på grund av kön, etnicitet, ras, tro eller annat.

Ansökan
CV och personligt brev välkomnas senast den 7 april 2019. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer, så vi välkomnar din ansökan redan idag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-03-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Sahlberg

Företag
Heimstaden AB

Adress
Heimstaden AB
Gammelstadsvägen 19
97334 Luleå

Kontorsadress
Gammelstadsvägen 19

Jobbnummer
4667155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: