Är du vår nya arkivarie?

Socialstyrelsen / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsens administrativa avdelning ger stöd och service till myndighetens verksamhet och är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor. Avdelningens sex enheter svarar för frågor som rör ekonomi, upphandling, personal, IT-stöd, registratur och intern service. På avdelningen arbetar för närvarande ca 90 personer. Registraturenheten söker nu en arkivarie.

Vi söker dig som vill

• vara delaktig i arbetet för en väl fungerande hantering av myndighetens handlingar
• ge råd och stöd internt och externt inom sakområdet
• utföra bevarande- och gallringsutredningar
• arbeta självständigt och samtidigt ingå i ett arbetslag med övriga arkivarier
• ta dig an långsiktiga uppgifter i kombination med dagliga, löpande åtaganden
• svara på frågor, återsöka och lämna ut allmänna handlingar

Kvalifikationskrav

• Akademisk examen med minst 1 år arkivvetenskap
• Erfarenhet från tidigare arbete som arkivarie i statlig sektor
• Grundläggande kännedom om offentlighet och sekretess

Vi söker dig som är initiativrik, lyhörd, och utvecklingsinriktad. Du är bra på att kommunicera resultatet av ditt arbete, muntligen och skriftligen och på att skapa goda interna och externa relationer. Du är intresserad av helheten och av att sätta saker i sitt rätta sammanhang. I ditt arbete är du ansvarstagande och har en utpräglad god samarbetsförmåga.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidare på heltid och med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Din tjänstetitel blir arkivarie.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 2012-08-31 Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 211-41373/2012

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Publiceringsdatum
2012-08-07

Kontakt
Elisabeth Ljungberg

Enhetschef

075-247 31 96

Cristina Nygren

Personalspecialist

075-247 40 47

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1308015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: