Är du vår nya administratör?

Enköpings kommun Vård och omsorg / Administratörsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Vård och omsorg i Enköping, Västerås, Uppsala, Vallentuna eller i hela Sverige

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Vård- och omsorgsförvaltningen står inför en omorganisering och om organiseringen träder i kraft öppnas en ny möjlighet för dig som vill vara med och driva utvecklingen framåt på Trögdshemmet.

Trögdshemmet är ett av kommunens omvårdnadsboenden som ligger vackert placerat söder om Enköpings tätort, centralt i den gamla jordbruksbygden södra Trögd. Då förvaltningen står inför en omorganisering söker vi nu en administratör till Trögdshemmet. Tjänstens utformning är helt ny och nu söker vi dig som vill vara med och bidra till Trögdshemmets resa.

Publiceringsdatum
2024-03-05

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Som administratör är du spindeln i nätet i bemanningsfrågor och de administrativa delarna i verksamheten. Du samverkar med flera olika aktörer, både internt och externt. Nyttan för kunden står alltid i fokus hos oss och arbetet styrs av att ge bästa möjliga förutsättningar för våra kunder. Vi tror på ett tillitsbaserat ledarskap med möjlighet för individen att utvecklas. Vi söker därför dig med eget driv och som vill bidra till ett gott omvårdnadsarbete. I rollen hos oss kommer du tillsammans med chef driva det administrativa arbetet framåt, där det finns stor möjlighet att utvecklas inom exempelvis inköp, rekrytering och förbättringsarbete.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
• Hantera daglig bemanning och schemaläggning, både operativ och långsiktig planering
• Enklare ekonomiska uppgifter såsom fakturahantering och inventering.
• Behjälplig vid intervjuer och rekryteringar. Även planering av introduktion av ny personal är en del av arbetet.
• Vara behjälplig i att följa upp kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut
• Utvecklingsarbeten kopplade till kvalitetssäkring tillsammans med övriga i teamet
• Systemhantering, bl.a. i Medvind och LifeCare utförare
• Möjlighet att tillsammans med verksamheten bidra till god utveckling och driva kommunens arbete framåt,

Kvalifikationer
I den här tjänsten söker vi dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Behärskar svenska i tal och skrift
• Har relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget
• Kan hantera olika digitala system

Meriterande för uppdraget är:
• Erfarenhet av att arbeta som administratör/samordnare/planerare inom vård och omsorg eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med enklare ekonomi eller bemanningsfrågor, gärna långsiktig planering
• Erfarenhet av pedagogiskt arbete med vana av att kommunicera olika arbetssätt
• Kunskap om systemen LifeCare och Medvind

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du som är prestigelös, har lätt för att kommunicera och samarbeta och har hög servicekänsla söker rollen. Vidare har du god planerings- och organiseringsförmåga för att kunna planera både akuta och mer långsiktiga bemanningsfrågor. Du är pedagogisk i ditt tänk och kan förklara olika perspektiv för att förbättra arbetssätt långsiktigt. Då en stor del av arbetet sker självständigt söker vi dig som är trygg i dig själv och har en god självinsikt. Vidare är du flexibel i ditt förhållningssätt och har en god förmåga att anpassa dig efter oförutsedda händelser, exempelvis kring bemanning och planering. Du strukturerar ditt arbete och tar egna initiativ där det behövs. Vi tror att du är lösningsfokuserad och ser det positiva med utmaningar och har verksamhetens bästa som utgångsläge.

Då rollen är ny sker rekrytering under förutsättning att omorganiseringen sker som planerat under våren 2024. Vi håller dialog med alla kandidater i processen.
Trögdshemmet är placerat ute i Enköpings vackra omnejd. Då kommunikationerna ut är begränsade är det viktigt att du har egen bil eller på annat sätt på egen hand kan ta dig ut till boendet.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C177100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Vård och omsorg

Kontakt
Resultatenhetschef Trögdshemmet
Lena Hannila
lena.hannila@enkoping.se
0171 - 62 62 61

Jobbnummer
8516156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Vård och omsorg: