Är du vår nästa stjärna inom IT-Support?

Tavana IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tavana IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vi på Tavana söker nu supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av IT-support. Vi fortsätter att växa och har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite hos våra spännande kunder.
Är du en duktig It-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Då är du precis den vi letar efter!

Arbetsuppgifter:
Helpdesk:
På en helpdesk tar man emot svårare och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser de olika användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet så kan du få vara första kontakt mot användare eller andra. Som konsult hos oss på Tavana IT är du anställd utav oss men arbetar ute hos en utav våra spännande kunder på deras servicedesk i något av deras härliga team.

Onsite:
Som onsite-tekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunnat lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

Publiceringsdatum
2020-03-11

Kvalifikationer
• Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
• God kommunikativ förmåga
• God servicekänsla
• God teknisk kunskap
• Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
• Användaradministration av Active Directory

Meriterande:
• Citrix
• Office 365
• Officepaketet
• Körkort
• RDP
• ITIL

Vem söker vi?
Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support servicedesk/onsite. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot självständigt såväl som tillsammans med andra.
Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.
Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin.
Vi ser gärna att du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.
Vi tror att du som person är serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Om Tavana:
På Tavana IT strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet, vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas med din resa. Dina synpunkter värdesätts och hjälper oss att utvecklas samt bli ännu bättre!
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt inom diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och trivs med sitt arbete och sina kollegor, därför samordnar vi personalaktiviteter tillsammans minst en gång varje månad.

Tavana levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Våra medarbetare levererar en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.
Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.
Låter det intressant?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via "Ansök nu" eller till: Jobb@tavana.se
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-10

Adress
Tavana IT AB
Vasagatan 10
11120 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tavana IT AB (org.nr 556924-2976), https://www.tavana.se
Vasagatan 10 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb@tavana.se

Jobbnummer
5145587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tavana IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tavana IT AB: