Är du vår nästa kollega? Telin söker nu ytterligare en rekryteri
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Administratörsjobb / Kalmar
2021-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nästa kollega? Telin söker nu ytterligare en rekryteri" (publicerad 2021-10-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Om Telin
En typisk dag på Telin kommer du att arbeta med utvecklande kundmöten från vitt skilda branscher, kandidatsökning och kandidatintervjuer med diverse tjänstemän med nischad kompetensinriktning. Du kommer att ansvara för och hantera flera rekryterings- eller konsultprocesser samtidigt, vilket ställer krav på att du har en entreprenöriell anda samt att du är ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt.
Vi på Telin har lång erfarenhet av att rekrytera och hyra ut kvalificerade tjänstemän på specialist- och chefsnivåer. Vi erbjuder marknaden en träffsäker matchning inom rekryterings- och konsultlösningar och vi kombinerar vår spetskompetens med vårt breda kontaktnät.
The Telin Way - Vi vill, och har bestämt oss för, att göra saker annorlunda. Och bättre. Hos oss står människan i fokus och också våra värderingar: engagemang, respekt och mod.
Vi har dessutom tagit ett socialt och miljömässigt ansvar som både företag och arbetsgivare, som kollega och medmänniska. Möjligheten att utveckla detta vidare genom vårt aktiva CSR-arbete är en naturlig del hos oss och i vårt företagande.
Vi älskar smarta digitala lösningar som skapar tid för spännande mänskliga möten.
Just det, vi arbetar dessutom 6 timmars arbetsdag med fullt betalt i kampen för ett hållbarhet arbetsliv!
Varmt välkommen att läsa mer om oss på telinrekrytering.se
Publiceringsdatum2021-10-01Om tjänstenSom Rekryteringskonsult har du ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen, från start till mål. Här får du möjlighet att hjälpa våra kunder med deras utmaningar genom att rekrytera kvalificerad kompetens och specialister. Du fungerar som rådgivare, coach och processledare i dina rekryteringsuppdrag och når framgång genom att på ett ödmjukt och konsultativt sätt hjälpa kunder och kandidater att lyckas. För att utesluta diskriminering jobbar vi med en jämlik och fördomsfri rekryteringsprocess där människan står i fokus.
I rollen som Rekryteringskonsult arbetar du med följande:
Leda, planera och koordinera arbetet samt föra processen fram mot uppsatt mål.
Kvalitetsarbete genom uppföljning med kund och kandidat efter avslutad rekrytering.
Jobba proaktivt med relationsbyggande och aktiv search.
Merförsäljning och kundansvar för att förvalta och utveckla bolagets portfölj av kunder.
Hos oss är det korta beslutsvägar, högt i tak och genuin teamanda. Vi ser till att ge dig den kunskap och de verktyg som krävs för att du på bästa möjliga sätt ska lyckas i rollen som rekryteringskonsult. Arbetet i sig erbjuder stor variation och för rätt person även mycket goda utvecklingsmöjligheter, du kommer att ha goda förutsättningar att påverka din egen framgång. Hos oss är ingen dag den andra lik vilket gör det extra kul att gå till jobbet varje dag. Vi är ett tätt sammansvetsat team och ser fram emot att göra plats för en till.
KvalifikationerVi utgår från att du som söker har högskoleutbildning med lämplig inriktning och mångårig arbetslivserfarenhet. Har du dessutom erfarenhet från IT/Techbranschen så är det önskvärt men inget krav. Vi söker dig som har en chefs-/ledarerfarenhet sedan tidigare men som trivs i specialistrollen som processledare utan personalansvar. Vi värdesätter ett utpräglat affärs- och resultatinriktat förhållningssätt samt din förmåga att skapa nätverk och utveckla nära och långsiktiga kandidat- och kundrelationer. Eftersom du kommer att arbeta med konsultativ expertrådgivning är det också viktigt att du kan föra diskussioner med företagsledningar och styrelser på ett strategiskt plan.
Som person är du ambitiös, lösningsorienterad och har en hög ansvarskänsla. Du kan planera och administrera din tid på ett effektivt sätt. Du arbetar strukturerat mot uppsatta mål och har förmågan att växla mellan arbetsuppgifter i ett stundom högt arbetstempo. Din samarbetsförmåga är hög och du bidrar till företaget och teamets utveckling genom din förändringsbenägenhet och kreativa förmåga att hitta lösningar på gemensamma utmaningar.
Din styrka ligger i din positiva inställning till att alltid ge god service och att överträffa våra kandidater och kunders förväntningar samt ditt intresse för människor, affärer och den lokala arbetsmarknaden.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda IT-kunskaper i MS Office.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta personalansvarig Gustav Warelius på telefon: 072-337 7454 eller e-post:
gustav@telinrekrytering.seFunderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. Härkan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelin Rekrytering & Konsult Syd AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143786".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telin Rekrytering & Konsult Syd AB (org.nr 556859-1076)
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 6010392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.