Är du vår nästa ekonomiassistent?

SOS International AB / Ekonomiassistentjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Om SOS International
SOS International hjälper i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. Vi har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Från kontoret i Stockholm hanterar vi bilassistanser och bilförsäkringar vilket i huvudsak innebär hjälp med transport till verkstad.
Nu söker vår ekonomiavdelning en ny medarbetare med önskvärd start i augusti 2021.
Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart.
Ditt dagliga arbete
Ditt arbete kommer i huvudsak bestå av uppgifter kopplade till kund- och leverantörsreskontran såsom fakturering till våra kunder och registrering av inkommande leverantörsfakturor samt löpande bokföring. Utöver detta tillkommer övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.
Arbetet medför även telefonkontakt med våra kunder och leverantörer samt internt med kollegor på övriga avdelningar.
Din bakgrund och erfarenhet
Krav för tjänsten:
Gymnasieutbildning inom ekonomi och/eller annan relevant erfarenhet
Goda kunskaper i Excel
Meriterande:
Erfarenhet från försäkringsbranschen
Erfarenhet från ekonomisystemet Agresso
Tidigare erfarenhet från ekonomiavdelning
Du är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är självständig, kommunikativ, engagerad och flexibel. Du är en lagspelare, öppen och positiv och utför ditt arbete med noggrannhet. Du är trygg som person och i din yrkesroll. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete samt hålla deadlines.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Omfattning
Heltid, 40 timmar/veckan,
Önskvärd start: Augusti
Arbetsplats: SOS International, Berga Backe 2, 182 53 Danderyd
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Ekonomichef Anna Franceschi (anna.franceschi@sos.eu) eller HR Elin (elin.sandberg@sos.eu)

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-06-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181466".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
5838324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: