Är du vår nästa Bid Manager?

Centric Professionals AB / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Centric letar nu efter en engagerad Bid Manager som kommer att arbeta som anbuds- och affärsstöd med alla typer av upphandlingar inom offentlig såväl som privat sektor. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping eller Malmö. Var man är baserad är inte längre så relevant då vi på Centric anammat ett modernt arbetssätt efter Covid. Vi värdesätter dock det personliga mötet oerhört mycket så att besöka våra olika kontor regelbundet är en viktig del i arbetet.


Publiceringsdatum
2021-11-17

Dina arbetsuppgifter
Som Bid Manager projektleder och koordinerar man arbetet med ett anbud från kvalificering av upphandlingsunderlaget tills avtal är skrivet och affärsmöjligheten överlämnas till avtalsansvarig. I rollen som Bid Manager fungerar man som centralt affärsstöd till såväl interna som externa kunder där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds- och förhandlingsfrågor inklusive rådgivning vad gäller prisstrategi- och taktik.

Som Bid Manager hos Centric har du ett tydligt affärsfokus och har lätt för att etablera en god relation med kunden. Genom din goda kännedom och förståelse kring kundens behov och utmaningar arbetar du proaktivt inför upphandlingar.
Exemel på ansvarsområden:
• Arbeta proaktivt med upphandlingar
• Ansvara för att granska, besvara och offerera anbud inom offentlig och privat verksamhet
• Driva egna anbudsprojekt
• Agera som projektledare för anbudsprocesser
• Förbereda anbudspresentationer
• Sammanställa anbudsmaterial - inlämnande av anbud och annan administration i samband med upphandlingar
• Hantera allmänna bilagor som företagspresentation, årsrapporter, kvalitets- och IT-säkerhetscertifikat och/eller policys
• Delta i förhandlingar
• Förvalta och utveckla vår bidprocess
• Ansvara för att följa upp att ramar avseende befintliga avtal inom offentlig och privat verksamhet efterlevs internt i organisationen
• Ansvara för att förnya befintliga avtal inom statlig och privat verksamhet
• Genomföra överlämning till leverans och kontraktsadministration
Upphandlingsansvarig ingår i ledningsgruppen och stabsfunktionen.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen har du goda kunskaper om anbudsprocessen samt LOU och andra regelverk kopplat till offentlig försäljning. Du har relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet.

Vi ser gärna att du har en bakgrund som Bid Manager inom IT, även om det i rollen ingår att ha hand om upphandlingar hos vårt systerbolag Centric Care, som bemannar inom sjuk- och hälsovård.

Vidare är du en god projektledare och behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift.

Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.

Utöver våra fyra kontor i Sverige så finns vi även på fem orter i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda. Vi är givetvis ett auktoriserat bemanningsföretag och är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Klas Bonde på tfn 010-219 05 00 eller klas.bonde@centric.eu.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Klas Bonde på tfn 010-219 05 00 eller klas.bonde@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1637154570644".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
klas.bonde@centric.eu
010-2190500

Jobbnummer
6188226

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: