Är du Trosa kommuns nya registrator?
Trosa kommun / Administratörsjobb / Trosa
2019-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du Trosa kommuns nya registrator?" (publicerad 2021-12-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Trosa,
Gnesta,
Nynäshamn,
Nykvarn,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trosa kommun i Trosa,
Södertälje eller i
hela Sverige För många börjar Trosa kommun som en sommarförälskelse som övergår till något mer. Våra verksamheter genomsyras av Trosaandan som är en känsla som nästan går att ta på. Det är det varma bemötandet mellan kollegor, och en chef som ser dig, ger dig ansvar och stöttar dig i din utveckling. På grund av vår litenhet har du stora möjligheter att utvecklas och göra avtryck, och har alltid nära till kollegor, näringsliv och medborgare.
UPPDRAG
Kanslienheten tillhör kommunkontoret som i dagsläget består av ett 30-tal anställda som jobbar för att på bästa sätt ge stöd och service till kommunens verksamheter. Kanslienheten ansvarar för kommunens ärendeberedning, diarium, kommunarkiv, sekreterarskap i nämnder/kommunala bolag och överförmyndarverksamhet. Kanslienheten ansvarar också för att genomföra kommunövergripande utredningar, att ge kommunens förvaltningar vägledning i kommunaljuridiska frågor, samt att administrera allmänna val.
Vi är ett team med arbetsglädje, god sammanhållning och som medarbetare på kanslienheten kommer du att få arbeta på en välkomnande och trevlig arbetsplats samt få stor inblick i den kommunala verksamheten.
Som registrator ansvarar du för diarieföring av främst nämndhandlingar och bygglov men även andra förekommande handlingar. Du ansvarar även för posthantering och arkivering. Sekretessbedömningar och utlämnande av allmänna handlingar ingår också i arbetsuppgifterna samt att ge stöd, råd och vägledning till kommunens förvaltningar gällande ärende- och dokumenthantering. Det förekommer även andra administrativa sysslor som viss fakturahantering. Du kommer delta i kommunens arbete med att införa e-arkiv och anslutning till kommunalförbundet Sydarkivera. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver struktur och kvalitetsmedvetenhet.
KOMPETENS
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig sektor
• god kunskap om offentlighet och sekretess,
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
• god IT-vana
• erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering är meriterande
Som person har du förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt. Du trivs med att hjälpa andra, att arbeta med att effektivisera processer och är intresserad av att hålla dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt arbetsområde. Du är initiativtagande och noggrann och vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommer dagligen ha kontakt med medborgare, tjänstepersoner och politiker inom kommunen vilket innebär att du måste vara serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga. Du måste också kunna delta i övriga uppgifter som enheten ansvarar för, till exempel stödja nämndsekreterarna i deras arbete med allmänt förekommande arbetsuppgifter.
INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Deltid 70%
Tillträde: Enligt överenskommelse
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Deltid 70%
Publiceringsdatum2019-10-11ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrosa kommun
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Trosa kommun (org.nr 212000-2957),
https://www.trosa.se/ Jobbnummer 4885156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.