Är du Tillväxt- och tillynsförvaltningens nya nyckelspelare i et

Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen i Karlskoga

Karlskoga och Storfors har gemensam Tillväxt- och tillsynsnämnd. Nämndens ansvarsområde förutom Plan- och bygglagen är tillsyn enligt miljöbalken, livsmedelslagen, lag om bostadsanpassningsbidrag, alkohollagen och tobakslagen. Till sin hjälp har nämnden en egen förvaltning som arbetar i båda kommunerna. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra arbetssätt och rutiner och alla har minst två uppdrag, dels att arbeta med vårt grunduppdrag dels att utveckla och ständigt förbättra. Att identifiera onödigt arbete och att hitta smartare arbetssätt är en naturlig del av vardagen.
Karlskoga kommun står inför nyetableringar eller utökning av verksamheter, nya bostäder med utökade servicefunktioner som skolor- och förskolor gör att vi behöver utöka vår bemanning för att utföra vårt viktiga uppdrag med hög kvalité och gott bemötande.
På Tillväxt- och tillsynsförvaltningen är vi ca 20 medarbetare som tillsammans arbetar för att bidra till kommunens vision om hållbar utveckling.


Publiceringsdatum
2022-06-08

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare är du en av nyckelpersonerna på Tillväxt- och tillsynsförvaltningen där din insats bidrar till att viktiga politiska beslut fattas enligt en demokratisk och rättssäker process.
En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att administrera den politiska processen för nämnden och till nämndmöten. Detta sker utifrån de lagstiftningar som nämnden lyder under. Det innebär att säkerställa dokument i tid, bereda ärenden och distribution av handlingar till ledamöter. En annan huvudsaklig arbetsuppgift är att vara registrator och sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp. Kommunen använder ärendehanteringssystemet Ciceron och här har du en viktig roll att fortsätta att utveckla arbetssätt och metoder då du även är förvaltningens systemansvarig för ärendehanteringssystemet. Det ingår också att vara förvaltningens dataskyddsombud och arkivredogörare med ansvar för att utbilda så väl tjänstepersoner som politiker i ärendehanteringssystemet samt i bland annat förvaltningslagen och kommunallagen. Du handlägger även en del egna ärenden, du är sammanhållande för remisser och motionssvar. I vardagen arbetar du nära förvaltningschef och övrig ledning samt är ett stöd till nämndens politiker. Du ingår i kommunens övergripande sekreterargrupp. Arbetet ställer krav på flexibilitet då det förekommer flera arbeten parallellt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap eller annan inriktning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Uppdraget kräver mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper. Det är viktigt att du både kan hantera högt och lågt arbetstempo. När en del av arbetet innehåller utbildningsdelar behöver du tycka att det är kul att prata inför andra människor och få dem att förstå sitt uppdrag. Erfarenhet från offentlig förvaltning med liknande uppdrag eller annat kvalificerat administrativt arbete och rättsvetenskaplig kunskap är meriterande.
För att fungera i rollen behöver du vara serviceinriktad, stödjande och ha ordningssinne samt ha en förmåga att planera och strukturera. Du ska kunna skapa förtroende och ha lätt att samarbeta med andra. I det här uppdraget ställs stor vikt av personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TTN 2022-00076".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)

Arbetsplats
Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Anna Amzoll
0586-622 71

Jobbnummer
6721233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, Tillväxt- och tillsynsförvaltningen :