Är du supporttekniker och kan norska?
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Stenungsund,
Borås eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu en Supporttekniker för kunds räkning för att stärka upp deras IT-avdelning och Service Desk. Där arbetar man huvudsakligen med First line support inom Incident management samt Service Requests. Service Desken är SPOC (Single Point of Contact) och supportteknikern har ansvar för att öka och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp.
Supportteknikerns huvudansvar är att säkerställa hanteringen av inkommande incidenter och serviceförfrågningar. Rollen har befogenheter att agera, eskalera och prioritera samt rådgiva inom ramarna för koncernens IT-Polices och -processer.
Målen är att ökad kundnöjdhet, ökad lösningsfrekvens och alltid ge kunden en hållbar och dokumenterad lösning på inkomna incidenter.
Publiceringsdatum2016-03-15Dina arbetsuppgifterMan arbetar i team med följande arbetsuppgifter:
• First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av incidenter och service requests.
Back Office, lösning av inkomna incidenter och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
• Orders - Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
• OnSite - VIP support samt lagerhantering på IT avdelningen.
• Incident koordinator - eskalerar och prioriterar incidenter samt Service Requests i ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.
Arbetstiderna är vardagar mellan 07:00-16:00 alt 08:00-17:00. Viss helgsupport kan förekommer på engelska samt vid årsbokslut.
Vem är du?
Du har lägst IT gymnasium, behärskar svenska och engelska i tal och skrift med mycket goda kunskaper. Meriterade är om du kan Norska i både tal och skrift.
Du skall ha tidigare erfarenhet av att jobba med IT support;
• Felsökning av hårdvara samt applikation
• Orderhantering/behörighetshantering
Meriterande är om du har erfarenhet av internationell support.
Som person är du serviceinriktad och har god förmåga att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning. Du har en god teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare. Du tycker om teamarbete, har god samarbetsförmåga, är självgående, strukturerad och har en positiv attityd.
Vi ser gärna att du har körkort.
Låter detta som en tjänst för dig? Gå redan in idag på vår hemsida och registrera din ansökan
www.experis.seVd kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder långsiktighet och trygghet, hos oss kan du stanna kvar och ha många vägar för att gå vidare i karriären. Att arbeta som konsult hos oss är ett effektivt sätt för dig att bygga på dit CV med de erfarenheter och kunskaper du behöver för att nå dit du vill komma i din karriär.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson för detta jobbFör frågor vänligen kontakta Sofie Johansson,
sofie.johansson@se.experis.com .
Då den här tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgångsdatum så vill vi gärna ha din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Johansson
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2726169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.