Är du serviceinriktad och vill ta första steget mot IT-försäljni

Hogia Mid Office AB / Kontorsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Vi söker dig som vill vara första kontakten med våra kunder och som tycker det är roligt att ge suverän service! Du ser en framtid hos oss på Hogia och du vill på sikt utvecklas att ta steget vidare som säljare inom IT.

Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda administrativa standardsystem som förenklar det dagliga arbetet. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.

Om tjänsten

I denna roll kommer du att ha tät kundkontakt med alla Hogias kunder och ansvara för och utveckla chattfunktionen på vår hemsida. Det är en viktig funktion eftersom det ofta är genom chatten många kunder först kommer i kontakt med Hogia. Utöver vår chatt kommer du även att hjälpa våra kunder genom telefon- och mailkontakt. I rollen kommer du få möjligheten att utveckla och påverka hur utformningen av funktionen kommer att bli.

Du kommer att ingå i ett team som består av fyra säljare som kommer att kunna ge dig en gedigen introduktion till Hogia och våra produkter. Utöver att bemanna vår chatt kommer du att få sidouppdrag som bestäms i samråd med försäljningschefen, vilket kan handla om digital prospektering.

Är det dig vi söker?

Till den här unika tjänsten har vi inga krav på särskild utbildning eller förkunskaper. Om du tidigare arbetat med service, kanske i butik, så är detta meriterande men inget krav. Det viktiga för oss är inte din erfarenhet, utan din personlighet. Vi ser att du är en serviceinriktad person som är driven och utåtriktad. Kanske har du arbetat med något slags serviceyrke tidigare och vill utvecklas inom försäljning? På sikt ser vi att du kommer inta en säljande roll och få ett större ansvar.

Då du kommer att ha den första kontakten med våra kunder, via vår chatt, är det viktigt att du har ett gott bemötande och att du kan uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt i både tal och skrift. Du har ett intresse för våra kunder och dess behov och gör ditt yttersta för att ge dem den guidning och rådgivning som behövs utifrån situation.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-02-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2019/10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Thedin, malin.thedin@hogia.se

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4598182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: