Är du nyfiken på inköp?
BrainPeople AB / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige HELTID/DELTID: Inköpsassistent till läkemedelsföretaget Abbott Scandinavia AB
Läkemedelsföretaget Abbot, med ca. 60 000 anställda i världen, utvecklar och marknadsför läkemedel och hälsorelaterade produkter och har ett kundsegment i mer än 130 länder världen över. Kontoret i Stockholm är beläget i Solna och har 160 anställda inom områdena sälj, ekonomi, marknad, HR, administration och medicin.
Här har Du chansen till ett spännande deltidsjobb! En bra merit i Ditt CV samt en möjlighet för Dig som är i början av din karriär och vill visa framfötterna i ett internationellt och snabbt växande företag!
Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagets inköpsavdelning och få god inblick i inköpsflödet. Dina arbetsuppgifter är av administartiv karaktär så som inscanning och arkivering av kontrakt, kontroller av leverantörer, ta fram rapporter och lägg upp krediteringar. Du kommer även ha viss kontakt med kunder och berörda internt.
Arbetets omfattning: Start omgående och ca. 1- 3 månader framåt. Du kommer att vara anställd som konsult för Brainpeople.Du kommer att arbeta minst 80 %.
Krav på person
Kompetenskrav: Vi ser gärna att Du har en högskoleexamen eller KY- utbildning inom ekonomi/inköp alternativt marknadsekonomi eller logistik. Ett krav är att Du talar och skriver god engelska. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och Du hanterar övriga Officepaketet utan problem. Som en fördel ses om Du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare alternativt arbetat med övrig administration, kundtjänst etc.
Personliga egenskaper: Som person är Du trygg och har båda fötterna på jorden. Du är utåtriktad och glad samtidigt som Du trivs med att arbeta fokuserat och självständigt. Du inser vikten av noggrannhet och har ett naturligt detalj - och sifferseende.
Intresserad? Kompetenskrav: Vi ser gärna att Du har en högskoleexamen eller KY- utbildning inom ekonomi/inköp alternativt marknadsekonomi eller logistik. Ett krav är att Du talar och skriver god engelska. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och Du hanterar övriga Officepaketet utan problem. Som en fördel ses om Du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare alternativt arbetat med övrig administration, kundtjänst etc.
Personliga egenskaper: Som person är Du trygg och har båda fötterna på jorden. Du är utåtriktad och glad samtidigt som Du trivs med att arbeta fokuserat och självständigt. Du inser vikten av noggrannhet och har ett naturligt detalj - och sifferseende.
Intresserad? Skicka in din ansökan via Brainpeoples hemsida genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Paula Trost på 08 - 440 80 62.
Länk till annonsen på Brainpeoples hemsida
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Följ oss på Facebook!
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2010-11-26Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 365635
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagBrainPeople AB
AdressBrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm
Jobbnummer 788150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.